تعطیلی تمام تفرجگاه‌های لرستان در روز طبیعت / مردم به این اماکن مراجعه نکنند
کد خبر: 3888298
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

تعطیلی تمام تفرجگاه‌های لرستان در روز طبیعت / مردم به این اماکن مراجعه نکنند

معاون استاندار لرستان گفت: در روز طبیعت تمامی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی تعطیل هستند و مردم به این اماکن مراجعه نکنند.

تعطیلی تمام تفرجگاه‌های لرستان در روز طبیعت / مردم به این اماکن مراجعه نکنندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی و جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا استان لرستان شامگاه دوشنبه، یازدهم فروردین ماه، در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین اقدامات این ستاد و آخرین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان لرستان، گفت: از مجموع ۱۸۳۰ نفر مشکوک مجموعاً ۶۸۰ نفر مثبت بوده‌اند که متاسفانه بیش از پنجاه نفر جان خود را از دست داده‌اند .

وی ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده‌های قربانیان این بیماری، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به این موضوع تعداد ۷۴۰ تخت اختصاص داده است که در حال حاضر ۲۳۶ نفر بستری هستند و حدود ۵۰۰ تخت آنکارد و آماده داریم .

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان همچنین در خصوص تعداد تخت‌های icu گفت: در حال حاضر ۵۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته و حدود ۵۵ تخت دیگر داریم که آمادگی ارائه خدمات به بیماران کرونایی را دارند این در حالی‌است که تعداد ۲۲۰ تخت نقاهت‌گاهی برای مراقبت‌های پس‌از ترخیص و احیاناً افرادی‌که مشکوک هستند و لازم است تحت مراقبت باشند تدارک دیده شده است .
ثمینی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: اماکن تجمعی به هر شکلی باید کاهش پیدا کند چراکه یکی‌از عوامل اصلی انتقال ویروس ،چرخه نیروی انسانی است و این امر بیشتر در تجمعات اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به ظهور دیرهنگام علائم نهایی بیمار و انتقال سریع ویروس، گفت: به همین منظور از اصناف خواهش کردیم که با همکاری لازم ،این چرخه انتقال را محدود کنند که کسبه محترم با همکاری خوب، این چرخه انتقال را محدود کردند که جای تشکر دارد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در زمینه کرونا به مرحله هشدار رسید و در عین حال طرح غربالگری به‌موقع و به‌خوبی در استان اجرا شد که با اجرای این طرح و جداسازی افرادی‌که به‌نوعی مشکوک بودند و افراد خود معرف، توانستیم شناسایی‌های لازم را داشته باشیم.

ثمینی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی، کادر پزشکی و درمان استان لرستان که در صفوف مقدم خدمت‌رسانی به بیماران هستند، گفت: همه تلاش می‌کنیم که روند افزایش بیماری را کنترل کنیم و بخش اعظمی از این فرایند به دست مردم است .
وی در ادامه با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: این طرح از هشتم فروردین‌ماه شروع شده که بر اساس آن از ورود افراد غیر بومی به شهرهای مختلف جلوگیری می‌شود و برای اجرای این طرح در استان لرستان ۲۱ نقطه شناسایی شده که با تعداد ۱۲۰ نیروی پلیس در سه شیفت موضوع کنترل می‌شود.

ثمینی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های سنجش سلامت با ۱۷۱ نفر پرسنل در سه شیفت کاری، گفت: تاکنون هفده هزار و ۹۷۴ خودرو با ۵۲ هزار و نه نفرسرنشین غربالگری شده‌اند .

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص برخورد قانونی با متخلفین، گفت: رانندگان در صورت رعایت دستورالعمل هدایت می‌شوند اما در خصوص متخلفین اگر کسانی مقاومت کنند اعمال قانون شده و خودروی آن‌ها توقیف و اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی انجام خواهد شد و همچنین سایر هزینه‌های پارکینگ و خلافی‌های اتومبیل دریافت می‌شود .
ثمینی در رابطه با واحدهای تجاری اظهارکرد: خیلی از اصناف به‌طور داوطلبانه همکاری کرده‌اند اما در خصوص اصناف غیرضروری که موجبات تجمع را ناخواسته ایجاد کرده‌اند و هشدارهای لازم به آن‌ها داده شده است که در این زمینه تعداد ۴۹ هزار و ۸۸۰ مورد بازدید در استان به‌عمل آمده است و تعداد ۲۵۳۰ واحد پلمپ شده و ۱۳۸۰ مورد اخطاریه صادر شده و از متخلفین تعهد کتبی به‌عمل آمده است .
جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان گفت: خوشبختانه با رعایت مردم عزیز، عدم مسافرت و در خانه ماندن، از تاریخ هشتم که اعمال دستورالعمل جدید را داشتیم تا روز جمعه،  بیست درصد کاهش مصرف سوخت را در استان داشته و همچنین تا روز گذشته ۱۰ درصد دیگر نیز به این کاهش افزوده شده است.

ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌های روستایی در روز طبیعت

شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، دوشنبه، یازدهم فروردین ماه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که ورود به  پارک‌های جنگلی مراتع، تفرجگاه‌ها، بوستان‌های روستایی و نشستن در مسیر جاده‌های جنگلی و مرتعی ممنوع است، اظهارکرد: به‌منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی از کلیه هم استانی‌ها تقاضامندیم از مسافرت به دامان طبیعت جدا خودداری و پرهیز نمایند.

وی افزود: مردم شریف استان لرستان، از هر گونه تجمع انسانی در محیط های ذکر شده جداً خودداری نموده و با پرسنل یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

نجفی هدف از مسدود کردن راه‌های ورودی و خروجی پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های تحت مدیریت منابع طبیعی را، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به هیچ کس به این مکان‌ها داده نخواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان ضمن هشدار به متخلفان حوزه منابع طبیعی اضافه کرد: در این ایام که ویروس کرونا جان هم‌وطنان را به مخاطره انداخته، پرسنل منابع طبیعی استان مرتباً در حال گشت‌زنی در عرصه‌های طبیعی بوده و اجازه تخلف به سودجویان داده نخواهد شد و چنان‌چه مردم با تخلفی از قبیل قطع اشجار، زغال‌گیری، تخریب اراضی ملی و… روبرو شدند مراتب را با تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام
captcha