طرح رعایت فاصله اجتماعی به جدیت دنبال شود
کد خبر: 3888280
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

طرح رعایت فاصله اجتماعی به جدیت دنبال شود

استاندار لرستان بر لزوم تمدید طرح رعایت فاصله اجتماعی با توجه به اثر بخش بودن آن تاکید کرد و خواستار مشخص شدن محل جبران هزینه‌های اجرای این طرح شد که در صورت موافقت از منابعی که در اختیار است مانند منابع مدیریت بحران در این زمینه استفاده شود.

طرح رعایت فاصله اجتماعی به جدیت دنبال شودبه گزارش ایکنا از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان، در جلسه ویدئو کنفرانسی که عصر دوشنبه، یازدهم فروردین ماه، با حضور استانداران سراسر کشور و به ریاست رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با موضوع بررسی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: خوشبختانه با توجه به شواهد، این طرح در استان لرستان طرح موفقی بوده است.

وی افزود: بررسی آمار نشان می‌دهد در روند اجرای طرح به‌طور چشم‌گیری کاهش تردد داشته‌ایم که این آمار را می‌توان به دو شکل ارائه کرد. یکی آمار مقایسه با سال قبل که در عین حال که لرستان و چند استان دیگر در سال گذشته درگیر سیل بوده اند عموماً در سال قبل هم سال پُر ترددی نبوده است اما نسبت به سال قبل حدود ۸۰ درصد کاهش تردد داشته‌ایم و دوم مقایسه آمار تردد در روزهای اجرای طرح، به‌گونه‌ای که از روز پنج‌شنبه و جمعه که طرح شروع شده تا به امروز ۲۰ درصد کاهش تردد ثبت شده است.
خادمی یکی دیگر از شاخص‌های مؤثر بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را میزان مصرف سوخت در استان عنوان کرد و با بیان این‌که میزان مصرف بنزین طی روز پنج‌شنبه هفته گذشته در لرستان ۹۹۸ هزار لیتر بوده است، ادامه داد: این مقدار در مقایسه با میزان مصرف آن در روز یک‌شنبه هفته جاری که ۶۷۳ هزار لیتر بوده نشان می‌دهد ۳۲ درصد کاهش مصرف بنزین در طی دو سه روز داشته‌ایم که نشان‌دهنده آن است که طرح در مراحل میانی موفق بوده است.

وی ضمن اظهار امیدواری از این‌که نتیجه اصلی طرح که عدم شیوع ویروس و کاهش چرخه انتقال است را در آینده و در عمل مشاهده کنیم، به بخش دیگری از اقدامات این طرح در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت دو هزار و ۶۱۲ واحد صنفی متخلف پلمپ شده یا به آن‌ها اخطار داده شده است، تعداد ۹۱۹ خودرو مشمول جریمه شده و ۶۲ خودرو متخلف توقیف شده و علاوه‌بر این از ورود یک‌هزار و ۴۳۱ خودرو غیر بومی به داخل شهرها جلوگیری شده و از خروج ۸۳۴ خودرو به‌دلیل مشکلات و علائمی مثل تب سنجی و .... ممانعت به‌عمل آمده است .

استاندار لرستان همچنین به تعمیم طرح به بحث تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی در استان اشاره کرد و ادامه داد: از روز جمعه مسیر تفرجگاه‌ها را بسته‌ایم و جرائم توقیف را هم به این نقاط تعمیم می‌دهیم و چنان‌چه خودرویی حتی با پلاک بومی در مناطقی که ممنوع اعلام کرده‌ایم حضور پیدا کند مشمول جرایم پانصد هزار تومانی و توقیف خودرو می‌شود .

وی به یک روش غیر مستقیم نیز در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام خروج افراد غیر بومی و اعمال جریمه در صورت تخلف، با محاسبه تلفن‌های همراه ثبت شده در استان از روز جمعه تا الان حدود هشت هزار از تلفن‌های ثبت شده از استان خارج شده‌اند .

استاندار لرستان در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان نیز اظهارکرد: در مورد وضعیت بیماری در استان به یک حالت ثبات در منحنی رسیده‌ایم و در چند روز اخیر هم در مراجعین که این رقم روی عدد ۸۰ تا ۹۰ نفر در روز ثابت مانده و هم در مبتلایان که بین ۲۵ تا ۳۰ نفر ثابت مانده است که امیدواریم بعد از مرحله تثبیت این منحنی وارد مرحله نزولی شود.

خادمی در پایان به تمدید طرح رعایت فاصله اجتماعی با توجه به اثر بخش بودن آن تاکید کرد و خواستار مشخص شدن محل جبران هزینه‌های اجرای این طرح شد که در صورت موافقت از منابعی که در اختیار است مانند منابع مدیریت بحران در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha