ابتلای 605 نفر در لرستان به کرونا ویروس / 43 نفر فوت کردند
کد خبر: 3887710
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

ابتلای 605 نفر در لرستان به کرونا ویروس / 43 نفر فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای 605 نفر در لرستان به کرونا ویروس، گفت: 43 نفر هم بر اثر شیوع کرونا در لرستان فوت کردند.

ابتلای 605 نفر در لرستان به کرونا ویروس / 43 نفر فوت شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شامگاه جمعه، هشتم فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران در رابطه‌ با وضعیت کرونا در لرستان، گفت: آمار فوتی‌های استان لرستان به‌علت ابتلا به کرونا ویروس به 43 نفر رسیده است.

وی با بیان این‌که تاکنون یک‌هزار و 781 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، افزود: از این تعداد، هزار و  663 نمونه پاسخ داده شده که از این تعداد 605 مورد مثبت و  هزار و 58 نمونه منفی اعلام شده و متأسفانه تا کنون 43 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

مردم به هشدارهای مسئولان درباره کرونا ویروس توجه کنند

‌همچنین، ‌محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان جمعه، هشتم فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون همکاری بخش اعظم جامعه در این زمینه بسیار خوب بوده و آن دسته از افرادی‌که تاکنون موضوع را جدی نگرفته‌اند، خود را با سایر مردم در عمل به دستورالعمل‌ها همراه کنند.

وی اضافه کرد: دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دولت به شهروندان در زمینه رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند جدیت مردم برای اجرای آن‌ها است.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که شرایط باید تحت کنترل باشد، تصریح کرد: صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع می‌شود اما خروج افراد غیرساکن از استان برای برگشت به محل سکونت خود بلامانع است.

وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخرها که محل تجمع افراد هستند، تا پایان طرح تعطیل خواهند بود، اضافه کرد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم که موجب ازدحام جمعیت شود، اعم‌از رسمی و غیررسمی ممنوع است.

ثمینی ادامه کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که مایحتاج اولیه مردم را تأمین می‌کنند بلامانع عنوان کرد و افزود: تمامی ادارات دولتی نیز تا 15 فروردین‌ماه، تعطیل هستند اما دستگاه‌های خدمات‌رسان در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

وی با بیان اینکه تردد خودروهای حمل بار، کالا و مایحتاج مردم، سوخت، و امدادرسانی مشمول ممنوعیت نبوده ولی ضوابط بهداشتی درهواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری باید رعایت شود، یادآور شد: خودروهای متخلف از این مقررات به مدت یک ماه توقیف و جریمه نقدی 500 هزار تومان برای آن‌ها منظور خواهد شد و  واحدهای صنفی نیز در صورت تخلف به مدت یک ماه پلمپ می‌شوند.

انتهای پیام
captcha