اجرای طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» در لرستان
کد خبر: 3886164
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

اجرای طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» در لرستان

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان از اجرای طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» فروردین‌ماه 99 با همکاری مؤسسات هنری و فرهنگی قرآن و عترت لرستان خبرداد.

اجرای طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» در لرستانمنصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: در شرایط کنونی کشور که برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی نهادهای دولتی و مردمی مانند سایر حوزه‌ها تحت‌تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است و به ناچار محدودیت‌هایی به‌دلیل لزوم رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت آحاد جامعه به‌وجود آمده است معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» را با به‌کارگیری ظرفیت‌های مؤسسات تخصصی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حوزه قرآن و عترت اجرا کند.

وی ادامه داد: این طرح با اهدافی مانند تقویت انس آحاد جامعه با آموزه‌های قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، غنی‌سازی معنوی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با محوریت خانواده، تقویت حضور مؤثر فعالان حوزه قرآن و عترت در فضای مجازی، پاسخ به شبهات روزآمد و جدید در حوزه اعتقادات و معارف دینی، معرفی فعالیت‌ها، تولیدات و آثار ممتاز قرآنی مؤسسات و مراکز قرآنی در فضای مجازی جهت استفاده بهینه عموم مردم و اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع درخصوص مسائل و رویدادهای حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت در شرایط کنونی برگزار می‌شود. 

احمدی با اشاره به این‌که این طرح در فضای مجازی و در پیام رسان‌های بله و اینستاگرام به آدرس khanehaye_norani@ برگزار می‌شود، عنوان کرد: در اجرای این طرح مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان نیز مشارکت دارند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ادامه داد: تولیدات نشاط آفرین، امیدبخش و تبشیری، توجه به استفاده‌ از نمادها و نشانه‌های ایرانی و متناسب با سبک زندگی عموم مردم، نوآوری و خلاقیت در آفرینش مضامین جدید و هنرمندانه، توجه به نقش ویژه خانواده در توسعه فرهنگ قرآنی، اولویت دادن به پاسخگویی به شبهات جاری در حوزه مسائل دینی و اعتقادی، توجه جدی در استفاده از روایات و احادیث صحیح و معتبر و ... ازجمله سیاست‌های کلی ناظر بر تولید محتوای این طرح است.

وی با اشاره به این‌که این طرح اول تا سی‌ام فروردین‌ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های این طرح در قالب مسابقه معارفی، تلاوت برخط قاریان بین‌المللی، آموزش‌های مجازی، سرگرمی مرتبط و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha