فضای مجازی منبع موثقی برای دسترسی به اخبار نیست
کد خبر: 3881727
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹

فضای مجازی منبع موثقی برای دسترسی به اخبار نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای اخیر، شیوع کرونا در صدر اخبار دنیا قرار گرفته و مردم کشور ما را نیز نگران کرده است؛ در این میان اخبار کذب و شایعات بسیاری نیز در جامعه رواج پیدا کرده که آثار روانی آن از خود بیماری خطرناک‌تر است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار امروز، چهارشنبه 7 اسفندماه در نشست مشترک شورای اطلاع‌رسانی، اصحاب رسانه، رابطین و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: رسانه‌ها امروز در جهت‌دهی به افکار عمومی نقش بی‌بدیلی دارند؛ قدرت رسانه در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر سیستان و بلوچستان و همچنین در انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های استان به زیبایی ورود کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کردند؛ امیدواریم در رابطه با شیوع کرونا نیز ورود خوبی داشته و نگذارند عده‌ای جامعه را ملتهب کنند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در روزهای اخیر، شیوع کرونا در صدر اخبار دنیا قرار گرفته و مردم کشور ما را نیز نگران کرده است؛ در این میان اخبار کذب و شایعات بسیاری نیز در جامعه رواج پیدا کرده که آثار روانی آن از خود بیماری خطرناک‌تر است.

وی گفت: به‌عنوان مثال روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این‌که یک ماشین حامل کمک‌های مردم قم به سیل‌زدگان جنوب استان وارد شده، در حالی که این خبر کذب است و هیچ‌گونه محموله‌ای با این عنوان وارد استان نشد.

موهبتی افزود: متاسفانه اعتماد جامعه نسبت به اطلاع‌رسانی مسئولان و رسانه‌های داخلی سلب شده و این امر زمینه را برای دشمن فراهم کرده تا در فضای مجازی، با روح و روان مردم بازی کند؛ مردم باید بدانند که فضای مجازی منبع موثقی برای دسترسی به اخبار نیست.

وی اظهار کرد: رسانه‌های داخلی نسبت به هجمه رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی در مورد بیماری کرونا بی تفاوت نباشند؛ تلاش کنند اطلاعات صحیح را از مسئولان دریافت کرده و در اختیار مردم قرار دهند تا بیش از این، فضای مجازی به میدانی برای تاخت و تاز دشمن تبدیل نشود.

این مقام مسئول بیان کرد: وجود بیماری کرونا در همه جا متصور است، به ویژه در سیستان و بلوچستان که با دو کشور افغانستان و پاکستان همسایه است که اطلاعاتی در سازمان‌های بهداشت جهانی به ثبت نمی‌رسانند. بنابراین به جای ایجاد التهاب در جامعه، باید راه‌های پیشگیری را آموزش و ترویج داد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه قرنطینه کار درستی نیست و در چین جواب نداد، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید راه‌های پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس را از طرق مختلف اطلاع رسانی کند تا جامعه آگاه شود؛ همچنین هر برنامه‌ای که احتمال خطر داشته باشد باید تعطیل شود.

انتهای پیام
captcha