ورود گردشگران خارجی به حرم شاهچراغ(ع) ممنوع شد / كشیدن نرده حفاظتی اطراف ضریح
کد خبر: 3881692
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

ورود گردشگران خارجی به حرم شاهچراغ(ع) ممنوع شد / كشیدن نرده حفاظتی اطراف ضریح

معاون اجرایی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به تشریح اقدامات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس كرونا در این حرم مطهر پرداخت و گفت: ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به حرم، كشیدن نرده حفاظتی اطراف ضریح مطهر، تعطیلی موزه، بوستان كودك، سالن‌های مطالعه و زائرسرای حرم و غیره از جمله این اقدامات بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به دنبال شیوع ویروس کرونا در بعضی مناطق کشور، با هدف صیانت و حفاظت از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ستاد پیشگیری و مبارزه با این ویروس امروز، 7 اسفندماه با حضور معاونان و مدیران ارشد حرم مطهر تشکیل جلسه داد.

محسن نعمتی، معاون اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این رابطه گفت: از ابتدای انتشار خبر ورود این ویروس به کشور، پیرو تأکیدات آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) درمورد اهمیت حفظ سلامت زائران و مجاوران، با ارتباط و هماهنگی با استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمهیدات ویژه‌ای برای حفاظت از زائران و مجاوران حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سید میرمحمدبن موسی‌الکاظم(ع) در برابر این بیماری انجام گرفت.

وی در تشریح این اقدامات گفت: در ابتدای امر از هفته گذشته ورود گردشگران خارجی به حرم مطهر ممنوع اعلام شد و ضریحین آستان مقدس و مکان‌های پرتردد، به‌صورت مستمر در حال ضدعفونی است و به دور ضریحین نیز نرده‌های حفاظتی کشیده شده است.

ضدعفونی مكرر صندلی‌های نماز و ماشین‌های حمل زائر

نعمتی ادامه داد: همچنین در کفشداری‌های حرم مطهر از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌شود و صندلی‌های نماز، ویلچرها و ماشین‌های زائر بر به‌صورت مکرر ضدعفونی می‌شوند.

 معاون اجرایی آستان مقدس در ادامه به تشریح مصوبات امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: مقرر شد تا اطلاع ثانوی کلیه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر به جز نمازهای یومیه تعطیل شود.

وی ادامه داد: موزه آستان مقدس، بوستان کودک، سالن‌های مطالعه کتابخانه حرم مطهر و همچنین سالن‌های همایش و زائرسراهای حرم مطهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

 نعمتی گفت: همچنین کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و دارالشفای حرم مطهر، ضمن آموزش زائران در مقاطع مختلف مانند بین‌الصلاتین، ماسک، دستکش و اقلام ضدعفونی بین خادمان توزیع می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha