رانش زمین در ۳۰ روستای لرستان
کد خبر: 3881625
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

رانش زمین در ۳۰ روستای لرستان

خطر سیل ویران‌گر از بیخ گوش لرستان گذشت و دیوار ساحلی کشکان در پلدختر از این آزمون سربلند بیرون آمد، در جریان این سیل ۳۰ روستای استان دچار رانش شدند.

رانش زمین در ۳۰ روستای لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا میرزایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان امروز چهارشنبه، هفتم اسفندماه در جمع خبرنگاران، گفت: دبی آب رودخانه کشکان هم‌اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و نسبت به صبح امروز افت کرده است.

وی افزود: سطح آب رودخانه خرم‌آباد نیز پایین آمده و به نظر می‌رسد خطر وقوع سیل ویران‌گر از این شهر تا حدود زیادی دور شده است.

میرزایی با بیان این‌که سطح آب رودخانه‌های گچینه و بادآور در دلفان و تیره در دورود نیز فروکش کرده است، اضافه کرد: میانگین بارش سامانه اخیر تاکنون در لرستان 108 میلیمتر گزارش شده و این سامانه بارشی غروب امروز از آسمان لرستان خارج می‌شود.

۳۰ روستای لرستان دچار رانش شدند

گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین اقدامات استان در بحث سیل، اظهار کرد: محور اصلی خرم‌آباد ـ دلفان در دو نقطه قطع شده است.

وی با بیان این‌که ۳۰ روستای استان بر اثر بروز سیل دچار رانش شدند، اضافه کرد: همچنین آزادراه خرم‌آباد ـ اندیمشک در چند نقطه دچار رانش شده که با اکیپ‌ها و دستگاه‌های راهسازی مشغول خاکبرداری و بازسازی مسیر هستند.

روستای ملک‌آباد الشتر در محاصره کامل سیل

شریف خسروی، فرماندار الشتر نیز  در جمع خبرنگاران گفت: در کیلومتر ۶ جاده الشتر ـ بیرانشهر، سنگ‌های بزرگ زیر پل‌ها را گرفته‌اند و آبگرفتگی رخ داده است.

وی با اشاره به این‌که در فیروزآباد و الشتر مشکلی نداریم، بیان کرد: خروجی دبی آب در ابتدای کشکان که دوآب و پل کاکارضا در آن با هم ترکیب می‌شوند، ۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

۱۲ روستای بروجرد دچار آبگرفتگی شده‌اند

مسعود فلاح، معاون عمرانی فرمانداری بروجرد نیز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بر اثر بارش شدید باران در روز گذشته در برخی از روستاها مشکلاتی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ روستای شهرستان دچار آبگرفتگی هستند و در روستای کاروانه ۵ خانه دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. به‌دلیل طغیان رودخانه بیشترین مشکل در روستای کاروانه رخ داد که آب وارد روستا شده است.

فلاح با بیان این‌که به زمین‌های کشاورزی شهرستان نیز خساراتی وارد شده که در حال برآورد خسارت هستیم، اضافه کرد: شب گذشته به دلیل بارش زیاد آب وارد جاده جلوی دانشگاه آیت‌الله بروجردی شد که یک لاین جاده مسدود شد و تنها تردد به کندی در یک لاین دیگر صورت گرفت.

معاون فرماندار بروجرد ادامه داد: از شب گذشته تمامی دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمده و در حال خدمت‌رسانی هستند.

قطع راه ارتباطی ۲۰ روستای معمولان

سیدحبیب‌اله موسوی، سرپرست بخشداری معمولان نیز اظهار کرد: با توجه به بارش‌ها که همچنان ادامه دارد، سطح آب رودخانه کشکان مدام در حال افزایش است.

وی با بیان این‌که تاکنون آب وارد شهر معمولان‌ و روستاهای این بخش نشده است، اضافه کرد: پل فلزی روستای چم‌شهران را آب برده و پل روستای دمرود افرینه هم زیر آب است.

سرپرست بخشداری معمولان گفت: گاز این شهر روز گذشته به سبب بالا آمدن دبی رودخانه کشکان و ترکیدن لوله گاز در ورودی شهر قطع شده و همچنان قطع است.

وی با بیان این‌که راه ارتباطی ۲۰ روستای بخش معمولان قطع و ارتباط با مرکز استان و شهرستان قطع است، تصریح کرد: به‌طور کامل این شهر در بن‌بست ارتباطی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha