سیل و اوضاع بحرانی ۵ شهرستان لرستان
کد خبر: 3881529
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

سیل و اوضاع بحرانی ۵ شهرستان لرستان

به‌دنبال بارش‌های سیل‌آسای اخیر در لرستان، شهرستان‌های خرم‌آباد، نورآباد، پلدختر، دورود و چگنی در وضعیت قرمز و بحرانی قرار گرفتند.

سیل و اوضاع بحرانی 5 شهرستانِ لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، راه ارتباطی 150 روستا در الیگودرز، 70 روستا در شهرستان دلفان، 60 روستا در کوهدشت، 32 روستای تنگ سیاب بخش کوهنانی، 15 روستا در پلدختر و 20 روستا در شهرستان چگنی بر اثر طغیان رودخانه‌ها و تخریب پل‌ها و ابنیه‌های فنی قطع است.

یازده روستا با 2 هزار نفر جمعیت نیز در منطقه رودبار حاشیه رودخانه سیمره در محاصره سیل قرار دارند.

آب و گاز شهر معمولان نیز به‌خاطر تخریب خطوط انتقال در اثر سیل قطع شد. منازل حاشیه رودخانه‌های داخل شهرها تخلیه شدند به‌نحوی که تنها در شهر نورآباد دو هزار خانوار حاشیه دو رودخانه این شهر تخلیه و در مکان‌های اضطراری اسکان داده شدند.

دبی ورودی آب به رودخانه‌های لرستان بر اثر بارندگی‌های سامانه اخیر تقریباً دو برابر تاب‌آوری و ظرفیت رودخانه‌هاست در این راستا امکانات و تجهیزات پنج استان معین شامل اصفهان، همدان، هرمزگان، مرکزی و کردستان به لرستان گسیل شده است، همچنین برای امدادرسانی هوایی پنج بالگرد در لرستان مستقر است.

رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان امروز، هفتم اسفندماه در جمع خبرنگاران، گفت: به‌دنبال طغیان رودخانه‌های خرم‌رود، گچینه و بادآور، کشکان، تیره، سیلاب به داخل پنج شهر خرم‌آباد، نورآباد، پلدختر، دورود و سراب‌دوره سرایت کرد.

میانگین بارش‌ در لرستان ۱۰۴ میلی‌متر گزارش شده است

بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان بارش‌های ۴۵ ساعت گذشته در لرستان تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز چهارشنبه، اظهار کرد: این میزان بارش در خرم‌آباد ۸۹ میلی‌متر، بروجرد ۱۱۷.۳،  الیگودرز ۸۳.۱،  کوهدشت ۹۴.۹،  پلدختر ۷۰.۱،  دورود ۱۲۸.۸ و در الشتر ۱۲۲ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان این‌که بیشترین بارش با ۱۴۴.۹ میلی‌متر مربوط به نورآباد بوده است، اضافه کرد: در ازنا ۸۹.۸ میلی‌متر، رومشکان ۹۹.۳ و در سراب ۱۰۵.۱ میلی‌متر بارش باران ثبت شده است؛ کمااینکه میانگین بارش‌ها در لرستان ۱۰۴ میلی‌متر بوده است.

مسیر خرم‌آباد به الشتر یک طرفه شد

مصطفی دالوند، رئیس پلیس راه لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر با توجه به آسیبی که در ابتدای سال بر اثر سیل دیده بود و هشدارهای هواشناسی از دوشنبه بعدازظهر بسته شد.

وی ادامه داد: مسیر پلدختر به کوهدشت در کول‌کش به‌علت ریزش و آب‌گرفتگی و در منطقه سه‌راهی بابازید پلدختر به‌علت آب گرفتگی جاده مسدود شده‌ است.

دالوند افزود: جاده خرم‌آباد به الشتر در منطقه روستای چشمه‌سرده به‌علت احتمال تخریب پل، مسیر یک‌طرفه شده‌ است.

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان این‌که گردنه گله‌بادوش الیگودرز با توجه به سقوط بهمن فعلاً مسدود است، اظهار کرد: تردد در بقیه راه‌های استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم‌وطنان عزیز طی دو روز گذشته با ما همکاری لازم را داشتند و انتظار می‌رود امروز نیز کمک کرده و تردد نداشته باشند تا بحران رفع شود.

مسدود شدن محور پلدختر ـ اندیمشک

غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه کشکان، چهارخطه دوم جاده روستای پاعلم به اندیمشک مسدود شد.

وی افزود: دِبی آب رودخانه کشکان افزایش یافت و راه‌های ارتباطی، گاز و برق برخی روستاهای پلدختر و معمولان قطع شد.

انتهای پیام
captcha