رونق تولید مستلزم به صفر رسیدن سود بانکی است
کد خبر: 3881456
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

رونق تولید مستلزم به صفر رسیدن سود بانکی است

امام جمعه اصفهان گفت: اگر بخواهیم تولید در کشور را با رونق همراه کنیم، باید سود بانکی ناشی از وام‌های تولید را به صفر برسانیم.

رونق تولید مستلزم به صفر سیدن سود بانکی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جمع مسئولان بانک توسعه تعاون استان اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم تولید در کشور را با رونق همراه کنیم، باید سود بانکی ناشی از وام‌های تولید را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: زمانی که به تولید کننده تسهیلات لازم و کافی ارائه داده شود، درآمد دولت به واسطه مالیاتی که از تولید به دست آمده دریافت می‌کند به مراتب افزایش خواهد یافت و به بیانی دیگر اقتصاد کشور با پیشرفت روبرو خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه تولید کنندگان کارمندان نمونه برای دولت به حساب می‌آیند، تصریح کرد: اگر تولید کنندگان آن‌طور که باید و شاید است تکریم شوند، اقداماتشان چرخ اقتصاد کشور را به گردش در می‌آورند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد برخورد ادارات و بروکراسی‌های اداری را نسبت به تولیدکنندگان غیر قابل قبول دانست و تاکید کرد: باید طوری با تولیدکننده برخورد شود که آنان همواره به تولید ترغیب شوند، نه اینکه ثروت خود را برای دریافت سود به بانک‌ها بسپارند.

وی در خصوص اهدافی که از سوی رهبری در ابتدای هر سال معین می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر مبحث یا مباحثی از سوی رهبر معظم انقلاب بیان می‌شوند به معنای آن نیست که ایشان باید آن مباحث را عملی کنند، بلکه وظیفه ایشان ریل‌گذاری است و به هیچ عنوان در مسائل عملی مرتبط با دولت ورود نکرده‌اند و وظیفه دولت و دولت‌مردان است که این اهداف را با ارائه راهکارهای مناسب به سرانجام برسانند.

انتهای پیام
captcha