پاسخ‌های سازمان بهداشت جهانی به چند سؤال کرونایی
کد خبر: 3881431
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

پاسخ‌های سازمان بهداشت جهانی به چند سؤال کرونایی

سازمان بهداشت جهانی در صفحه اینستاگرام خود به چند سؤال درباره راه‌های انتقال و پیشگیری از کرونا پاسخ داده است.

به گزارش ایکنا؛ درباره راه‌های انتقال و پیشگیری از ویروس جدید کرونا، در رسانه‌ها، مطالب زیادی گفته می‌شود که بسیاری از آنها پایه و اساس علمی ندارد. سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرجعی معتبر، به چند سؤال پرکاربرد در این زمینه پاسخ داده است.

در یکی از پست‌های اینستاگرام این سازمان آمده است: برای سالم ماندن در محل کار، دست‌های خود را مرتباً بشویید؛ جلوی عطسه و سرفه خود را با دستمال یا با آرنج خود بگیرید و دستمال آلوده را سریعاً در سطل زباله بیندازید و بعد از آن فوراً دست‌های خود را بشویید.

همچنین در مطلب دیگری در پاسخ به این پرسش که آیا خشک‌کن‌های برقی می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد آمده است: خیر. خشک‌کن‌ها در کشتن ویروس کرونای جدید کارایی ندارند. برای حفاظت خود در برابر این ویروس، باید مرتباً دست‌های خود را با محلول‌هایی که بر پایه الکل هستند یا با آب و صابون بشویید. به محض اینکه دست‌های خود را شستید باید با استفاده از دستمال کاغذی یا یک خشک‌کن برقی گرم آنها را خشک کنید. علاوه بر این از تماس با افرادی که تب دارند یا سرفه می‌کنند، خودداری کنید.

 در سؤال دیگری پرسیده شده آیا اسپری کردن الکل یا کلرین روی بدن می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟
پاسخ سازمان بهداشت جهانی منفی است. به گفته این سازمان، اسپری کردن الکل یا کلرین روی بدن، ویروس‌هایی را که قبلاً وارد بدن شما شده‌اند، از بین نمی‌برد. حتی اسپری این مواد می‌تواند برای لباس‌ها و نیز برای چشم و دهان شما مضر باشد. اطلاع داشته باشید که الکل و کلرین می‌تواند برای ضدعفونی کردن سطوح مفید باشد اما باید با رعایت توصیه‌های خاص استفاده شوند.

همچنین در پاسخ به سؤالی درباره فایده خوردن سیر در جلوگیری از ابتلا به کرونا گفته شده هنوز شواهدی مبنی بر نقش محافظتی سیر در مقابله با ویروس جدید دیده نشده است.

در مورد تأثیر حیوانات خانگی در انتقال کرونا نیز این سازمان می‌گوید شواهدی از انتقال کرونا توسط سگ و گربه خانگی دیده نشده اما همیشه توصیه می‌شود پس از تماس با این حیوانات دست خود را با آب و صابون بشویید.

انتهای پیام
captcha