حفظ سلامت مومنان با لغو اعتکاف در گیلان
کد خبر: 3881358
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

حفظ سلامت مومنان با لغو اعتکاف در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نظر به تاکید شورای تامین و ستاد مدیریت بحران استان و به جهت رعایت سلامت مومنان امسال مراسم معنوی اعتکاف در گیلان برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمینسعید مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و شرایط ویژه استان گیلان، اظهار کرد: نظر به تاکید شورای تامین و ستاد مدیریت بحران  استان و به جهت رعایت سلامت مومنان امسال مراسم معنوی اعتکاف در گیلان برگزار نخواهد شد.

وی ماه رجب را ماه عبادت و دعا و نیایش به درگاه الهی دانست و افزود:‌ مردم مومن می‌توانند از لحظه لحظه ماه رجب استفاده و برای جمع دعا کنند تا شفای الهی شامل حال بیماران شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اقامت و ماندن در مسجد را شرط اصلی اعتکاف دانست و یادآور شد:‌ با توجه به اینکه امسال شرایط لازم برای حضور مومنان در مساجد همزمان با ایام‌البیض وجود ندارد لذا می‌توان برخی از اعمال و دعاها را در منزل انجام داد.

مهدوی اعمال 15 رجب تحت عنوان «ام داوود» را دارای ثواب معنوی بسیار دانست و خاطرنشان کرد: غسل کردن، روزه‌داری و زیارت امام حسین(ع) در ایام‌البیض توصیه می‌شود.

وی رجب را مقدمه ورود به شعبان و رمضان دانست و یادآور شد: مومنانی که از کسب فیوضات ایام اعتکاف محروم شده‌اند می‌توانند از دهه آخر ماه مبارک رمضان برای جبران ثواب استفاده کنند و اعتکاف رمضانیه را که سنت نبوی است به جا آوردند.

انتهای پیام
captcha