بازگشت لایحه بودجه 99 به کمیسیون تلفیق
کد خبر: 3881260
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
لاریجانی اعلام کرد:

بازگشت لایحه بودجه 99 به کمیسیون تلفیق

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه 99 در جلسه روز گذشته مجلس گفت: با توجه به اینکه این لایحه در کمیسیون تلفیق قبلا تأیید شده نیاز به بازگشت به دولت نیست و مجدداً برای اصلاح به کمیسیون تلفیق برمی‌گردد.

به گزارش ایکنا؛ علی لاریجانی در صبح امروز 6 اسفندماه در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه غیر علنی درباره رد کلیات بودجه سال 99 از سوی نمایندگان مجلس اظهار کرد: تبصره ۳ ماده ۱۸۹ آیین‌نامه داخلی مجلس، شروطی را بررسی کرده که اگر کمیسیون تلفیق گزارش لایحه بودجه را رد کند و بعد مجلس هم آن را رد کند، لایحه باید به دولت برگردد و دولت مجدد لایحه بدهد، اما آیین نامه داخلی مجلس برای این حالت که اگر کمیسیون تلفیق آن را تایید کند ولی مجلس آن را رد کند سکوت کرده است.

رئیس مجلس ادامه داد: در بررسی که در هیئت رئیسه و در مجلس داشتیم، به این نتیجه رسیدیم چون آیین‌نامه درباره موضوع سکوت کرده می‌توان مطابق قانون برنامه، روال را طی کرد؛ یعنی لایحه‌ای در مجلس رد شده به کمیسیون برگشته و اصلاح شود و بعد اصلاح شده مجددا به مجلس برگردد. لذا ما جلسه علنی امروز مجلس را ختم می‌کنیم تا کمیسیون تلفیق از دقایق دیگر کار خود را آغاز کند.

لاریجانی با بیان اینکه تا پایان سال وقت زیادی نمانده است، گفت: آقای پزشکیان هم روز گذشته اظهار کرد که این لایحه باید به کمیسیون تلفیق ارجاع شود. لذا جلسه بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده، 11 اسفندماه، برگزار می‌شود و امیدواریم کمیسیون تلفیق بتواند در این زمان گزارش کامل خود را ارئه کند.

انتهای پیام
captcha