پیش‌بینی بارش تا ۱۳۰ میلی‌متر در لرستان
کد خبر: 3881045
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

پیش‌بینی بارش تا ۱۳۰ میلی‌متر در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی قوی در راه لرستان است و پیش‌بینی می‌شود بین ۸۰ تا ۱۳۰ میلی‌متر بارش در استان داشته باشیم.

پیش‌بینی بارش تا ۱۳۰ میلی‌متر در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان امروز، پنجم اسفندماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی به استان از امروز دوشنبه، پنجم اسفندماه، گفت: این موج بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور شده است.

وی مناطق جنوب شرقی استان را در خطر بیان کرد و افزود: همچنین سرعت وزش باد بر اثر این سامانه در بعضی از مناطق به ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر خواهد رسید.

مرادپور بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و خرم‌آباد و بخش پاپی بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به این‌که در مناطق شمالی استان شاهد بارش برف خواهیم بود، تصریح کرد: میزان این بارش بین پنج تا ۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.

وی با بیان این‌که میزان بارش‌ها بین ۸۰ تا ۱۳۰ میلیمتر است، گفت: پیک بارش‌ها از بامداد سه‌شنبه آغاز و تا ظهر چهارشنبه ادامه خواهد شد. این آمارها تقریبی بوده و احتمال دارد میزان بارش‌ها افزایش یا کاهش داشته باشد.

آماده‌باش اکیپ‌ها و تجهیزات جهت امدادرسانی در سیل احتمالی

علیرضا کاکاوند، مدیرعامل آبفار لرستان نیز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی‌بر احتمال وقوع سیل طی روزهای آینده جلسات متعددی برگزار شده‌ است که در این راستا مرخصی تمام کارکنان و مدیران شرکت تا پایان هفته لغو شده است.

وی اضافه کرد: به اکیپ‌های اتفاقات، تعمیر و نگهداری و پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت اعلام آماده‌باش شده که با تمام تجهیزات و ماشین‌آلات مربوطه جهت امدادرسانی آماده باشند.

مدیرعامل آبفار لرستان با اشاره به آماده‌باش تانکرهای سیار، دیزل‌ ژنراتورها و دستگاه‌های بسته‌بندی آب برای روزهای آینده، گفت: با بخش خصوصی طرف قرارداد شامل شرکت‌های دارنده ماشین‌آلات سنگین نظیر بیل مکانیکی، جرثقیل و کامیون و همچنین کارخانه‌های تولید لوله و اتصالات جهت ارسال موارد درخواستی هماهنگی‌های لازم انجام شده‌ است.

وی اضافه کرد: بررسی و بازدید از اماکن و تأسیساتی که در معرض سیل قرار دارند جهت ایمن‌سازی، حفاظت و جلوگیری از وارد شدن خسارات احتمالی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha