شناسایی نقاط امن برای اسکان اضطراری در لرستان
کد خبر: 3881025
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

شناسایی نقاط امن برای اسکان اضطراری در لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به آماده‌باش ۱۰۳۱ امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: نقاط امن برای اسکان اضطراری در تمام شهرستان‌های استان شناسایی شده است.

شناسایی نقاط امن برای اسکان اضطراری در تمام شهرستان‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان امروز، پنجم اسفندماه در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به جلسات متعددی که در رابطه‌ با احتمال وقوع سیل در استانداری برگزار شده و فعال بودن تمامی کارگروه‌های عضو مدیریت بحران استان، جمعیت هلال احمر نیز به تمامی عوامل امدادی و شعب خود آماده‌باش کامل داده است.

وی با اشاره به این‌که دپوی مواد غذایی و اقلام امدادی در تمامی شعب انجام شده است، بیان کرد: نقشه جامعی برای استان طراحی شده که براساس تفکیک جمعیتی و مختصات جغرافیایی برای مسیرهایی که نیاز به امداد هوایی دارد، است.

رضایی با اشاره به شناسایی نقاط امن برای اسکان اضطراری در تمام شهرستان‌ها، گفت: پیش‌بینی تجهیزات دید در شب در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: سعی کردیم تمام تجهیزات فنی و تخصصی خود مانند لجن‌کش‌ها، کف‌کش‌ها و خودروهای امدادی و همچنین ارتباطات خود مانند بی‌سیم‌ها و تلفن‌های ماهواره‌ای را به روز کنیم تا در زمان بحران از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به استقرار اعضای جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها و این‌که نمایندگان تام‌الاختیار امروز در شهرستان‌ها مستقر خواهند شد، ادامه داد: ما به جمعیت هلال احمر کشور اعلام نیاز کردیم و براساس آن سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اقلامی را برای ما ارسال می‌کند که در حال بسته‌بندی و دپو آن‌ها در انبارهای جمعیت در سطح استان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: اعلام نیاز باید از سوی هلال احمر و استانداری و سازمان‌های مربوطه باشد و بعد از آن ما جمع‌آوری اقلام مورد نیاز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دو فروند بالگرد امدادی در استان مستقر است که در صورت نیاز بالگردهای بیشتری در اختیار استان قرار داده می‌شود. براساس اعلام هواشناسی ممکن است برخی‌ از مسیرها بسته باشد و به امداد هوایی نیاز باشد که فعلاً دو بالگرد کافی است.

رضایی با اشاره به استقرار ۴۴۰ مفر امدادگر در قالب ۸۰ گروه عملیاتی در استان، بیان کرد: یک‌هزار و ۳۱ نفر امدادگر در سطح استان داریم که الان در آماده‌باش کامل هستند.

انتهای پیام
captcha