درخواست مقتدی صدر برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: 3880937
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

درخواست مقتدی صدر برای پیشگیری از کرونا

رهبر جریان صدر عراق در پیامی برای پیشگیری از کرونا اعلام کرد که مقابله با کرونا تنها وظیفه سیاستمداران نیست، بلکه خود اشخاص هم در این قضیه، مسئول هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری ملی عراق (نینا)، محمد صالح العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پیام وی برای رهایی از کرونا را اعلام کرد.

در این پیام آمده است: پیشگیری بهتر از درمان و این ضرب‌المثلی قدیمی است که در آن عبرت‌های زیادی نهفته است، به‌ویژه در شرایطی که خطر این بیماری نزدیک است عراق را که شهروندان چینی هم در آن زندگی می‌کنند، از شرق، غرب، شمال و جنوب در بر بگیرد. خداوند همه را از خطرات آن حفظ کند.

وی افزود: گفته می‌شود کرونا وارد عراق نشده است، من هم از ته دل چنین آرزویی دارم، اما پیشگیری قبل از درمان مهم است و این مسئله با اجرای اقدامات بهداشتی از سوی دولت و کارشناسان ممکن می‌شود و این وظیفه افراد است که خودشان را در برابر این بیماری حفظ کنند تا دیگران هم از آنان در امان باشند.

مقتدی صدر تأکید کرد: ای مردم، خود و خانواده‌تان را از بلا حفظ کنید، دستانتان را (به آسمان) بلند کرده و قرآن را ترک نکنید، مساجد و اماکن عبادی را خالی نکنید، آیا دعا می‌کنید؟، به عبادت می‌پردازید، خدا را به یاد دارید یا اینکه بنا بر عادت همیشگی، فراموشی، غفلت، غرور و سنگدلی در میان شما حاکم شده است؟!

انتهای پیام
captcha