آغاز انتخابات مجلس یازدهم در لرستان
کد خبر: 3880208
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

آغاز انتخابات مجلس یازدهم در لرستان

رأی‎گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز جمعه، ۲ اسفند در لرستان آغاز شد.

آغاز انتخابات مجلس یازدهم در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رأی‎گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور از صبح امروز جمعه، دوم اسفندماه در حوزه‎های انتخابیه استان لرستان آغاز شده است.

در استان لرستان یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد بیش‌از ۶۸ هزار نفر رأی اولی هستند و مردم لرستان در این دوره از انتخابات ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که در دو حوزه انتخابیه ازجمله خرم‎آباد و چگنی و بروجرد و اشترینان هر کدام دو نماینده و در سایر شهرستان‌ها هر کدام یک نماینده با رای مردم انتخاب و راهی مجلس یازدهم خواهند شد.

محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جمع خبرنگاران، گفت: مشارکت مردم لرستان پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها به‌ویژه انتخابات در سطح کشور کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵جمعیت استان لرستان یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر اعلام شده که واجدین شرایط شرکت در انتخابات در لرستان یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر است که از این تعداد ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به امنیتی که در استان برقرار است با همکاری عوامل انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در مجموع بیش‌از ۱۷ هزار نفر فقط در بخش اجرا و مسائل امنیتی در استان فعالیت خواهند کرد تا بتوانیم یک انتخابات پُرشکوه داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس قانون کلیه امکانات بیت‌المال و دولت باید در امر خطیر ملی انتخابات با توجه به این‌که نتایج بین‌المللی است در همین راستا باید از کلیه امکانات برای بهتر وسالم‌تر برگزار شدن انتخابات بهره بگیریم و چنان‌چه نواقصی در امکانات وجود دارد باید این نواقص برطرف شود که بتوانیم انتخابات را بی‌دغدغه برگزار کنیم.

ثمینی خطاب به کاندیداها نیز اظهارکرد: با توجه به هماهنگی لازم با کاندیدا تاکید شده که پیش داوری در خصوص نتیجه انتخابات و خود را پیروز دانستن پس‌از انتخابات قانونی و درست نیست و مجاری قانونی برای این موضوعات دیده شده است کمااینکه کاندیدا باید مجموعه ستاد و طرفدان‌شان را توجیه کنند که آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را از مجاری قانونی داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان اضافه کرد: در انتخابات نتیجه همان خواهد بود که مردم در داخل صندوق‌های رای انداخته‌اند بر همین اساس کاندیداها هرگونه اعتراض و شکایتی که به نتیجه انتخابات دارند را باید از مجاری قانونی پیگیری کنند و به‌ویژه طرفداران و اعضای ستاد خود را توجیه کنند که اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه در هیچ حوزه انتخابیه صورت نگیرد.

انتهای پیام
captcha