حمایت سازمان اسلامی آمریکایی از کاندیداتوری سندرز
کد خبر: 3880180
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

حمایت سازمان اسلامی آمریکایی از کاندیداتوری سندرز

یک سازمان اسلامی آمریکایی فعال در زمینه حقوق مدنی و اجتماعی اعلام کرد که اکثریت اعضای آن از برنی سندرز، از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پولتیکو، سازمان اسلامی Emgage PAC که خود را بزرگترین سازمان فعال سیاسی اسلامی آمریکا می‌داند اعلام کرد که از برنی سندرز حمایت می‌کند.
 
این سازمان که در 11 ایالت آمریکا دفتر دارد، جدیدترین سازمان اسلامی است که از این سناتور دموکرات برای ریاست‌جمهوری حمایت کرده‌ است.
 
«وائل الزیات»، مدیر این سازمان گفت: سندرز به دلیل ارائه برنامه مراقبت‌های بهداشتی، طرح‌های عدالت قضایی و سیاست‌های زیست‌محیطی خود، در بین رأی‌دهندگان مسلمان محبوب است. وی همچنین به سیاست سندرز در عرصه بین‌المللی و سابقه وی در حمایت از حقوق فلسطینان اشاره کرد.
 
یک تحقیق غیر رسمی از اعضای این سازمان نشان داد که تقریبا 75 درصد آنها از سندرز پشتیبانی می‌کنند.
 
سندرز چند ماه قبل در همایش سالانه انجمن اسلامی آمریکای شمالی (ISNA) شرکت و در این همایش سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفته بود اکنون رئیس‌جمهوری داریم که می‌گوید: «اسلام از ما متنفر است»؛ ما باید علیه جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی و خشونت ضد مسلمانان صدای خود را بلند کنیم و آن را آن گونه که هست «تروریسم داخلی» بنامیم.
 
همچنین «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده مسلمان کنگره  آمریکا از  کاندیداتوری سندرز حمایت کرده‌اند.
 
سندرز در بیانیه‌ای گفت: کسب حمایت این سازمان برای من یک افتخار است. وی افزود: در حالی که دونالد ترامپ از جوامع مسلمان ما تصویر نامطلوبی ارائه داده، جنبش ما در تلاش است تا مسلمانان و مردم با همه عقاید و نژادها را وارد نظام سیاسی کند. ما با هم اقتصاد، نظام  قضایی و سیستم مهاجرتی ایجاد خواهیم کرد که مبتنی بر  حقوق بشر برای همگان باشد.
انتهای پیام
captcha