فعالان فرهنگی بصیرت‌بخشی کنند
کد خبر: 3879894
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

فعالان فرهنگی بصیرت‌بخشی کنند

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمن با شباهت‌سازی، اعتقادات اسلامی و اخلاقی جوانان را هدف قرار داده است، گفت: آشتی دادن جوانان با مساجد و روحانیت راهکاری مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در این زمینه روحانیان و فعالان فرهنگی باید در ایجاد بصیرت‌بخشی به جوانان همت خود را به‌کار گیرند.

استفاده هدفمند و برنامه‌‌ریزی شده از فضای مجازیامیرعلی‌حیدر امیری، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به جدی بودن خطر عرفان‌های کاذب و نوظهور، اظهار کرد: براساس آمار بیش‌ از پنج هزار نوع عرفان کاذب وجود دارد که مبلغان و فعالان فرهنگی باید برای مقابله با آسیب‌های آن در جامعه چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه امروز وهابیت با حمایت مالی به توسعه فرهنگ ضد دین می‌پردازد، گفت: باید خطر نفوذ دشمنان را دریابیم؛ چراکه دشمن با شباهت‌سازی، تمام اعتقادات اسلامی و اخلاقی جوانان را هدف قرار داده است و آشتی دادن جوانان با مساجد و روحانیت راهکاری مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌آید، مساجد و وجود روحانیت باید بتواند جوابگوی نیازهای متعدد جوانان باشد و جوان این دو عامل را پناه، امین و مورد اعتماد خود ببیند.

نقش روحانیان در عرصه‌های مختلف جامعه

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش روحانیان در عرصه‌های مختلف جامعه، ادامه داد: امروز دشمنان جهان اسلام و انقلاب دست به دست هم داده‌اند تا اعتقادات دینی، اخلاقی و فرهنگی جوانان ایران اسلامی را سُست و کم‌رنگ کنند؛ لذا روحانیان و فعالان فرهنگی باید در ایجاد بصیرت‌بخشی به جوانان همت خود را به‌کار گیرند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان این‌که متأسفانه هم‌اکنون ۹۷ درصد رسانه‌های متعدد ازجمله رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در اختیار صهیونیسم جهانی است، افزود: صهیونیسم جهانی در هر کجای دنیا اگر رسانه‌ای از مردم بی‌گناه و مظلوم دفاع کند فوراً آن رسانه را حذف می‌کند و این دشمنی، نقشه‌های شوم او را علیه مقدسات اسلامی به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر وجود رسانه‌های حامی ملت‌های مظلوم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سه سال پیش نسبت به ساخت ماهواره تأکید کرده و اکنون با همت جوانان مسلمان و انقلابی، ایران اسلامی در سال‌های گذشته به‌عنوان قطب ماهواره در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا شناخته شد و می‌تواند پیام مظلومان را به گوش جهانیان برساند.

امیری با بیان این‌که مردم آمریکا همواره اسیر دست رسانه‌های صهیونیسم جهانی شده‌اند، بیان کرد: صهیونیسم جهانی تمام تلاش خود را برای احاطه و تصرف خود بر سایر ممالک به‌کار گرفته و لحظه‌ای بیکار نمی‌نشیند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به این‌که دشمن شیوع طلاق عاطفی، رواج سبک زندگی غربی و همچنین سُست کردن بنیان خانواده‌ها را در ایران اسلامی نشانه گرفته است، تصریح کرد: افزایش اعتقادات دینی و مذهبی در خانواده‌ها، ارتباط صمیمی والدین با فرزندان و همچنین نظارت بر سبک زندگی آن‌ها می‌تواند راهکاری مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی با بیان این‌که فرار از تکنولوژی راه گُریز و برخورد با آسیب‌های این وسیله نیست، تأکید کرد: بهتر است با مدیریت هدفمند و نظارت بر روی این وسایل جمعی از آن‌ها به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha