مسجد منزوی باشد، اسلام منزوی می‌شود
کد خبر: 3879823
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
نوری‌زاده بیان کرد:

مسجد منزوی باشد، اسلام منزوی می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در همایش سالیانه اعضای شورای نواحی هجده‎‌گانه امور مساجد اظهار کرد: امام خمینی(ره) معتقد بودند که مساجد، انقلاب را به‌وجود آورده‌اند و مسجد نباید منزوی شود زیرا مسجد منزوی یعنی اسلامی منزوی.

نوری ‌زاده: مسجد منزوی باشد، اسلام منزوی می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ همایش سالیانه اعضای شورای نواحی هجده‎‌گانه امور مساجد به همت معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه، در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این مراسم با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اگر حضرت فاطمه(س) نبود، ولایت و امامت هم نبود.

وی در ادامه گفت: اکنون در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام حساسی به سر می‌بریم؛ ایامی که با شهادت سردار سلیمانی و سالگرد صدور انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب همراه شده است.

 

مسجد منزوی باشد، اسلام منزوی می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: اکنون بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت در عرصه‌های مختلف هنوز شاهد پویایی مکتب امام راحل(ره) در جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده با مرور فرمایشات امام راحل(ره) گفت: امام می‌فرمودند: مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود، ما پیروزی و ادامه انقلاب را مدیون مساجد هستیم، امروزه مساجد همان کارکردی را که در ابتدای انقلاب به اسلامی داشتند، با همان اهمیت دارا هستند.

وی افزود: امروز متأسفانه برخی تعمداً می‌خواهند از ظرفیت مساجد استفاده نشود، برخی هم به خاطر غفلت، از ظرفیت مسجد استفاده نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده با مرور جملات امام خمینی(ره) درباره مسجد گفت: امام(ره) معتقد بودند که مساجد، انقلاب را به‌وجود آورده است و مسجد نباید منزوی شود زیرا مسجد منزوی یعنی اسلامی منزوی.

مسجد منزوی باشد، اسلام منزوی می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: امام خمینی(ره) در باب کارکردهای سیاسی مسجد می‌فرمودند که مسجد مرکز تبلیغ و احکام سیاسی اسلام بوده است. در دیدگاه امام خمینی(ره) مسجد از جایگاه فاخری برخوردار بود که البته دیدگاه امام خمینی(ره) همان دیدگاه اسلام است. باید در هر زمانی اهتمام ویژه‌ای به پایگاه مساجد داشته باشیم.

وی افزود: اکنون برخی به کارکرد مسجد انتقاد دارند اما باید بگویم در همین تهران مساجد زیادی داریم که مملو است از جمعیت جوان و نوجوان که توجه زیادی به مسائل روز سیاسی و اجتماعی دارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مساجد پایگاهی برای همه فعالیت‌های نیک در محل شده است، اکنون مساجد تمام مناطق اطراف خود را تحت تأثیر قرار داده‌اند و از کسبه گرفته تا دانشجویان محله، نگاهشان به مسجد است. همه این‌ها به خاطر حضور یک روحانی فعال به عنوان مدیر طبیعی مسجد امام جماعت است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات و امام جماعت مسجد نورالاصفیاء به بیان مسائل روز پرداخت.

مسجد منزوی باشد، اسلام منزوی می‌شود

 

انتهای پیام
captcha