خدمات بهداشتی و درمانی در حج 99 ارتقا می‌یابد
کد خبر: 3879815
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
مرعشی:

خدمات بهداشتی و درمانی در حج 99 ارتقا می‌یابد

مسئول هیئت امور درمانی و بیمه سازمان حج و زیارت اعلام کرد: قرارداد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج 99 در روزهای آتی با جمعیت هلال احمر منعقد می‌شود.

خدمات بهداشتی و درمانی در حج 99 ارتقا می‌یابدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سیدعلی مرعشی، مشاور و مسئول هیئت امور درمانی و بیمه سازمان حج و زیارت، گفت: به منظور تصمیم‌گیری برای چگونگی و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج آتی، روز دوشنبه جلسه‌ای با دکتر پیروی، دبیر کل جمعیت هلال احمر در سازمان حج و زیارت داشتیم.

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود: طی این نشست در زمینه نوع و نحوه خدمات بهداشتی و درمانی در موسم حج تمتع، بررسی و در نهایت مقرر شد قرارداد مربوطه با هلال احمر منعقد شود.

مرعشی تصریح کرد: این قرارداد با توجه به شرح خدمات، ساختار و شاخص‌های مورد نظر سازمان حج و زیارت که مورد پذیرش مسئولان جمعیت هلال احمر قرار گرفت، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و تجربه آن‌ها در چارچوب نیازهای بهداشتی و درمانی زائران برای حج 99 انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر توجه به آسیب‌شناسی حج 98 و نیاز به ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی حجاج افزود: بر این مبنا مقرر شد که با نظارت سازمان حج و زیارت موضوع ارتقای سطح خدمات هلال احمر به حجاج در قرارداد مربوطه لحاظ و جهت اجرای آن از تمام توان هلال احمر بهره‌گیری شود.

مسئول هیئت امور درمانی و بیمه سازمان حج و زیارت تأکید کرد: همچنین مباحثی از جمله معاینه، واکسیناسیون زائران، داروهای مورد نیاز و انتقال آن‌ها و ساختار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی در حج پیش رو نیز در این تفاهم‌نامه لحاظ می‌شود.

مرعشی ادامه داد: انجام تمامی خدمات بهداشتی و درمانی از ابتدا تا انتهای این سفر معنوی با نظارت هیئت امور درمانی و بیمه‌ای سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد که به طور قطع این تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به زائران است.

وی در پایان گفت: جزئیات بیشتر از خدمات پزشکی و درمانی مرتبط با زائران به ترتیب بعد از نام‌نویسی متقاضیان در کاروان‌ها که از روز 9 اسفندماه، آغاز می‌شود، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha