شاخص‌های نماینده اصلح مدنظر رأی‌دهندگان باشد
کد خبر: 3879730
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

شاخص‌های نماینده اصلح مدنظر رأی‌دهندگان باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر لزوم توجه به امنیت و آرامش در انتخابات و توجه به شاخص‌های نماینده اصلح، گفت: نگاه ما باید واقع‌بینانه و فارغ از تبلیغات ظاهری و بی‌حساب و کتاب باشد و ارزیابی شود کدام نامزد برای رفع نیازها و آبادانی منطقه برنامه‌های بهتری دارد.

شاخص‌های نماینده اصلح مدنظر رای‌دهندگان باشدحجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: امام زمان(عج) به منتظران صالح نیاز دارد؛ چراکه منتظران ناصالح در زمان ائمه اطهار(ع) نیز در کنارشان زندگی می‌کردند اما اهداف آن امام همام را دنبال نمی‌کردند.

وی با تأکید بر این‌که باید تلاش کنیم با کسب تقوا از منتظران صالح امام زمان(عج) باشیم، بیان کرد: براساس روایات باید ما اعمال منتظران را به جا بیاوریم، نه این‌که به نشانه‌ها و علائم ظهور توجه کنیم، باید بجای جستجوی علائم و نشانه‌های منتظران، عمل صالح داشته باشیم.

متقی‎نیا با اشاره به این‎که مهدویت مهم‌ترین انرژی در دست شیعه است، گفت: این قدرت می‌تواند رهایی‌بخش همه ملت‌ها، خروج آن‎ها از بن‌بست‌ها، رعب و هراس مستکبران و ایجاد وحدت بین مستضعفان شده و ما را به جامعه ایده‎آل و مطلوب برساند و همچنین جهان را از فصل خزان و پُرتلاطم جور رهایی بدهد و آن‌ را به جهان سرشار از عدل و قسط امیدوار کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در شرایط حساس امروز و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توجه به امنیت و آرامش در انتخابات مهم‌ترین اصل و اولویت است که به ناامیدی دشمنان منجر می‌شود.

وی با بیان این‎که انتخابات باید صحیح و قانونمند برگزار شود، ادامه داد: این انتخابات مایه آبرو و اعتلای کشور، مظهر حماسه سیاسی، اقتدار نظام مردم‌سالاری دینی و امنیت کشور است، بنا به توصیه‌های مقام معظم رهبری همه باید در این حماسه شرکت کنند و هر آن کسی که دل در گرو نظام، انقلاب، اسلام و ایران دارد وظیفه شرکت در انتخابات را دارد.

متقی‎نیا با اشاره به این‌که شرکت در انتخابات ضرورتی قانونی، عقلی و شرعی است که باید به شاخص‌های آن نیز توجه کرد، ادامه داد: در مورد شاخص‌های مورد نیاز در یک نامزد باید توجه کرد که کدام‎یک از کاندیداها در عرصه اجرایی توانمندتر بوده و کدام‌یک درد دردمندان جامعه را بیشتر درک می‌کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‎ پزشکی لرستان با بیان این‎که در انتخاب صحیح باید توجه داشت که کدام یک از افراد برنامه‌های کارآمدتر و مؤثری در مبارزه با بی‌عدالتی و توجه به نیازهای ملت دارند، تصریح کرد: نگاه ما باید واقع‌بینانه و فارغ از تبلیغات ظاهری و بی‌حساب و کتاب باشد و ارزیابی شود کدام نامزد برای رفع نیازها و آبادانی منطقه برنامه‌های بهتری دارد.

وی با اشاره به شاخص‌های فرد اصلح از نگاه مقام معظم رهبری، گفت: شرکت در انتخابات یک ضرورت عقلی و شرعی است که باید در جمع‎بندی آن شاخص‌ها، تفکر و تعقل داشت و دید چه کسی در مدیریت اجرایی توانمندتر است و آیا کسی که در طول شبانه‌روز چند بار زیر سرم می‌رود مدیر توانمندی است؟

متقی‎نیا با بیان این‌که در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به این سمت برویم که مسابقه بنر زدن، عکس و فیگور گرفتن در رأی ما تأثیر نداشته باشد، به تعداد بالای نامزدها در خرم‌آباد اشاره و بیان کرد: حالا که این‎قدر عاشقان به خدمت داریم اگر این همه هزینه نجومی در تبلیغات در مناطق محروم هزینه می‌شد بهتر بود و ای کاش این پول‌ها به‌جای هزینه شدن در تبلیغات بی‎حساب و کتاب و گزاف در راستای خدمت‌رسانی و کمک به محرومان هزینه می‌شد.

انتهای پیام
captcha