کاندیداها از پیش‌داوری نتایج انتخابات پرهیز کنند
کد خبر: 3879659
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

کاندیداها از پیش‌داوری نتایج انتخابات پرهیز کنند

معاون استاندار لرستان با بیان این‌که یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ لرستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، گفت: طرفداران و هواداران کاندیداها آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را از مجاری قانونی داشته باشند و از پیش‌داوری نتایج پرهیز کنند.

کاندیداها از پیش‌داوری نتایج انتخابات پرهیز کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز سه‌شنبه، 29 بهمن‌ماه در نشست شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، گفت: ۴۰۸ متقاضی کاندیداتوری در استان داشتیم که پس‌ از انصرافی‌ها، رد صلاحیت‌ها و استعفا دادن برخی افراد به نفع کاندیدای دیگر در نهایت در حال حاضر ۲۲۸ نامزد انتخاباتی داریم که برای کسب 9 کرسی مجلس به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این‌که در تمامی حوزه‌های انتخابیه با تأیید شورای نگهبان رقابت ایجاد و شور و نشاطی در استان وجود دارد، افزود: مشارکت مردم این خطه در امتخابات پس‌ از پیروزی انقلاب کم‌نظیر بوده است.

ثمینی ادامه داد: براساس سرشماری لرستان در سال ۹۵، یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر جمعیت در استان لرستان داریم که از این تعداد یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

وی با بیان این‌که همچنین تعداد رأی اولی‌های استان ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر هستند، اضافه کرد: عوامل اجرایی از بدو تشکیل هیئت‌های اجرایی تا برگزاری انتخابات هزار و ۱۱۱ نفر هستند و بیش‌ از ۱۵۰۰ بازرس نیز در شعبه‌های اخذ رأی فعالیت خود را انجام خواهند داد. همچنین بیش‌ از ۱۷ هزار نفر در بخش اجرا، امنیت و ... در استان فعالیت دارند تا انتخاباتی پرشکوه داشته باشیم.

ثمینی افزود: از تمام امکانات که مربوط به دولت و بیت‌المال است باید در این امر خطیر که نتایج آن بین‌المللی است استفاده شود و از این امکانات برای بهتر، سالم‌تر و کامل‌تر برگزار کردن انتخابات بهره بگیریم.

وی با تأکید بر این‌که مدیران از ورود مستقیم به امر انتخابات و جانبداری از شخصی خاص پرهیز کنند، بیان کرد: طرفداران و هواداران کاندیداها آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را از مجاری قانونی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha