ریزش قرآن‌آموزان مؤسسه زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد به‌‌دلیل جابه‌جایی‌های مکرر
کد خبر: 3879575
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

ریزش قرآن‌آموزان مؤسسه زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد به‌‌دلیل جابه‌جایی‌های مکرر

مدیرعامل مؤسسه قرآنی زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد گفت: به‎دلیل بالا رفتن اجاره‌بها و رهن ساختمان‌ها ما همواره مجبور به جابجایی مکان مؤسسه هستیم که همین جابجایی‎های مکرر باعث ریزش مخاطبان و کم شدن آن‎ها شده ‎است.

ریزش قرآن‌آموزان مؤسسه قرآنی زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد به‌‌دلیل جابه‌جایی‌های مکررفرشته تقی‎پوریگانه، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد، در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، مهم‎ترین مشکل و معضل این مؤسسه قرآنی را کمبود مخاطب و مشکلات مالی ذکر کرد و گفت: تمام مردم در زمان حاضر تحت فشارمالی هستند و برنامه‎های فرهنگی به‎ویژه قرآنی در سبد هزینه خانوار جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به افزایش سرسام‎آور اجاره‌بهای مسکن در سال‎های اخیر، عنوان کرد: از یک‌سو درآمد اندک مؤسسه و از طرف دیگر نرخ بالای اجاره مسکن مناسب برای مؤسسه مهم‎ترین مشکل ماست.

تقی‎پوریگانه با اشاره به راه‎اندازی پیش‎دبستانی قرآنی با دریافت مجوز فعالیت از آموزش و پرورش، بیان کرد: در کنار پیش‎دبستانی کلاس‎های حفظ، روخوانی و روان‎خوانی و برنامه‎های مناسبتی در مؤسسه نیز برگزار می‎شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد، گفت: در مناسبت‎های ملی و مذهبی نیز برنامه‎های متعددی در مؤسسه و با حضور قرآن‎آموزان و خانواده‎های آن‎ها برگزار می‎شود.

وی افزود: تاکنون کمک‎هایی از طرف معاونت قرآن و عترت به مؤسسات قرآنی شده اما جواب‎گو نیست و ما به‎دلیل بالا بردن اجاره‌بها و رهن توسط صاحبان خانه‎ها همواره مجبور به جابجایی مکان مؤسسه هستیم که همین جابجایی‎های مکرر باعث ریزش مخاطبان ما و کم شدن آن‎ها شده ‎است.

تقی‎پوریگانه افزود: انتظار می‎رود حمایت از مؤسسات جهت تأمین هزینه مورد نیاز برای رهن یک مکان مناسب حداقل با پرداخت یک وام انجام شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینب‎الکبری(س) خرم‎آباد، با اشاره به برگزاری سالانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: قرآن‎آموزان ما هرساله در این آزمون شرکت می‎کنند که یکی‎از حمایت‎های معاونت قرآنی از همین طریق است.

انتهای پیام
captcha