قداست لباس روحانیت / یکسان بودن رفتار و گفتار طلاب
کد خبر: 3879128
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

قداست لباس روحانیت / یکسان بودن رفتار و گفتار طلاب

گروه فرهنگی ــ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر لزوم یکسان بودن رفتار و گفتار طلاب در جامعه، گفت: لباس روحانی که معمم باشد در نزد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

پاسداست لباس روحانیت / یکسان بودن رفتار و گفتار طلاببه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور  امروز یک‎شنبه، 27 بهمن‌ماه، در دفتر امام جمعه خرم‌آباد، گفت: موقعیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) استثنایی است و باید این‌گونه باشد، نطفه فاطمه‌زهرا(س) با میوه بهشتی بنا نهاده شده است.

وی با ذکر این مطلب که بعد از پیامبر(ص)، جبرئیل مأمور بود مطالبی را برای فاطمه‌زهرا(س) بیان کند و این‌چنین مصحف فاطمه(س) شکل می‌گیرد، اضافه کرد: دخت نبوت، برای زنان و مادران اسوه تمام‌عیار است.

غروی با تأکید بر این‌که عالم کامل، عالمی است که با علم خود زندگی می‌کند، ادامه داد: در بیانی از نبی مکرم اسلام(ص) آمده است که جایگاه عالمی که به علم خود عمل می‌کند مانند جایگاه شهدا و صدیقین است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که رسالت و وظیفه طلاب بعد از ملبس شدن، سنگین می‌شود، به قداست لباس روحانیت اشاره کرد و افزود: لباس روحانیت در نزد مردم جایگاه خاصی دارد و باید به رسم و رسوم این لباس پایبند بود.

وی با ذکر این مطلب که روحانی باید آراسته و منظم باشد، تصریح کرد: بالاترین نقش روحانیت برخورد عالمانه با مسائل و آراستگی اخلاقی است.

غروی با تأکید بر این‌که عالم اگر عامل باشد بر دیگران هم اثرگذار خواهد بود، گفت: برخورد ما باید با افراد، اخلاقی و آمیخته با تقوا باشد، گفتار و رفتار روحانیت باید یکسان باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با یادآوری این مطلب که آیت‌الله کمالوند ارتباط نزدیک با امام داشت و در مسیر انقلاب قرار داشت، گفت: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، سیدفخرالدین و نورالدین رحیمی از دیگر بزرگان استان بودند که در طول انقلاب مورد تأیید بزرگان نظام بودند.

انتهای پیام
captcha