شناسایی مکانیزم‌های سلامت انتخابات / شعار بی‌طرفی در انتخابات عملیاتی شود
کد خبر: 3879061
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

شناسایی مکانیزم‌های سلامت انتخابات / شعار بی‌طرفی در انتخابات عملیاتی شود

استاندار لرستان بر لزوم شناسایی روش‌ها و مکانیزم‌های سلامت انتخابات تأکید کرد و گفت: شعار بی‌طرفی در انتخابات باید عملیاتی شود و اعضای مختلف هیئت اجرایی و هیئت نظارت ترکیبی از افراد مختلف و مورد تأیید باشند، به عبارتی باید ابزار لازم را برای این کار فراهم کرد.

شناسایی مکانیزم‌های سلامت انتخابات/ شعار بی‌طرفی در انتخابات عملیاتی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار، شنبه، 26 بهمن‌ماه در نشست هیئت نظارت استان با بیان این‌که نظارت مسئولیت سخت و سنگینی بوده که اعضای هیئت نظارت با ایثارگری برعهده گرفته‌اند، گفت: در انتخابات مهم‌ترین موضوع مشارکت است، به‌ویژه سطح بالای حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی شرایط امروز را متفاوت از گذشته دانست و افزود: در گذشته به بُعد داخلی مشارکت بیشتر توجه می‌شد؛ چراکه نشان می‌داد مردم معتقدند فرآیند تغییر و جابجایی مدیران را به روش انتخابات پذیرفته‌اند و این از اصول نظام جمهوری اسلامی است و انتخاب مسئولان از طریق انتخابات در قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که انتخاب یک فرد اصلح به بهبود کارایی و کارآمدی نظام کمک خواهد کرد، ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، سیاست خارجی و ...، قدرت و کارایی نظام بالاست اما در برخی حوزه‌های دیگر هنوز به کارآمدی که مدنظر یک نظام قدرتمند و ولایی و الگوی جدید در نظام حکومت‌داری جهان است، فاصله داریم؛ بنابراین گزینش درست ما در انتخابات به کارایی نظام می‌انجامد.

وجه خارجی انتخابات مهم‌تر از بُعد داخلی آن است

خادمی با بیان این‌که امروز بُعد خارجی انتخابات برجسته‌تر است، افزود: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات گسترده سعی در کاهش حضور مردم در انتخابات را دارند تا نظام را در مجامع و افکار عمومی ضعیف جلوه دهند؛ بنابراین امروز وجه خارجی مهم‌تر از بُعد داخلی آن است. از این‌رو همه نهادها باید کمک کنیم تا میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد.

وی افزود: رقابت در لرستان به‌خوبی وجود دارد و در همه شهرستان‌ها فضای مناسبی حاکم است، مردم می‌توانند به افراد مختلف رأی دهند؛ بنابراین باید زمینه را آماده کرد تا مردم در این شرایط رقابتی، آزاد و با اعتماد کامل در انتخابات مشارکت کنند.

استاندار لرستان اظهار امیدواری کرد: مردم لرستان با مشارکت بالا و در عین سلامت انتخابات حضور داشته و برگ زرینی به افتخارات خود در این حوزه بیفزایند.

خادمی به امنیت و نظم در انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات بهار سیاست است، گفت: مردم در این روزها به‌خاطر تغییر و تحولات جدید شاد و بانشاط هستند؛ بنابراین نباید اجازه داد عده‌ای به‌خاطر مسائل و خواسته‌های شخصی این شادابی را از مردم سلب کنند.

وی رقابت در انتخابات را آغاز رفاقت، دوستی و همکاری تعریف کرد و افزود: مردم در یک سطح بالا طبق سلیقه و نظر خود فرد اصلح را انتخاب کرده و باید از ایجاد اختلاف و تضاد در راستای منفعت‌های شخصی به روش‌های مختلف جلوگیری کرد.

خادمی با بیان این‌که با ایجاد امنیت مردم برای شرکت در انتخابات باید اعتماد و احساس آرامش داشته باشند، بر لزوم شناسایی روش‌ها و مکانیزم‌های سلامت انتخابات تأکید کرد و افزود: شعار بی‌طرفی در انتخابات باید عملیاتی شود و اعضای مختلف هیئت اجرایی و هیئت نظارت ترکیبی از افراد مختلف و مورد تأیید باشند، به عبارتی باید ابزار لازم را برای این کار فراهم کرد.

استاندار لرستان با بیان این‌که در برگزاری انتخابات درست باید برای هر مسئله‌ای راهکارهای لازم پیش‌بینی شود، بیان کرد: امیدواریم با همکاری خوب و نزدیک و استفاده از تجربیات یکدیگر هیئت نظارت و اجرایی شاهد برگزاری خوب، سالم، باشکوه و با مشارکت بالا در استان باشیم؛ چراکه کوچک‌ترین مشکلی همگی زیر سال خواهیم رفت.

انتهای پیام
captcha