افزایش تاب‌آوری اقتصادی با اجرای اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3878444
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

افزایش تاب‌آوری اقتصادی با اجرای اقتصاد مقاومتی

نایب رئیس اتاق ایران با بیان این‌که کشور ما ظرفیت‌های اقتصادی مطلوبی دارد، افزود: با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توان تاب‌آوری اقتصادی کشور را افزایش داد.

افزایش تاب‌آوری اقتصادی با اجرای اقتصاد مقاومتیبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی استان لرستان، چهارشنبه، ۲۳ بهمن در جمع رسانه‌ها با اشاره به این‌که اتاق بازرگانی قدمت ۳۰۰ ساله در دنیا دارد، اظهارکرد: در ایران نیز اتاق بازرگانی قدمت بیش‌از صد سال دارد.

وی با اشاره به این‌که اتاق بازرگانی نهادی صددرصد خصوصی است که صرفاً از طریق پرداخت‌های اعضای آن رسالت خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: کسی‌که بخواهد مبادرت به صادرات یا واردات کند باید کارت بازرگانی داشته باشد این در حالی‌است که چهار سال یک‌بار انتخابات اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به این‌که در استان لرستان جهانگیر در ایجاد اتاق لرستان زحمات فراوانی کشیده و از هشت سال پیش تاکنون نیز این سعادت نصیب ما شده است، اضافه کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از دستاوردهای اتاق بازرگانی ایران است به‌طوری‌که فعالین اقتصادی و دستگاه‌ها در کنار هم می‌نشینند و بسیاری از موارد این گفت‌وگوها نتیجه داده است.

وی با ذکر این مطلب که در کشور ما نرخ رشد اقتصادی منفی است، اضافه کرد: در حوزه اشتغال و رفاه اهمیت است نرخ تشکیل سرمایه است که این نرخ منفی است و برای مثبت شدن نرخ تشکیل سرمایه باید چشم‌انداز بلندمدت تعریف کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با ذکر این مطلب که فضای کسب و کار مجموعه عواملی است که خارج از اختیار مدیر بنگاه است، اضافه کرد: بهبود محیط کسب و کار توسط نهادهای حاکمیتی انجام می‌گیرد.

سلاح‌ورزی با اشاره به این‌که هم‌افزایی خوبی اتاق و دستگاه‌های اقتصادی و مسئولان قضایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در حوزه نوآوری و استارتاپ‌ها برنامه جدی دارد.

ترکش‌های جنگ اقتصادی بر پیکر نحیف بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر این‌که کشور در جنگ اقتصادی است و  تمام ترکش‌های جنگ اقتصادی به بدن نحیف بخش خصوصی است، اضافه کرد: کشور ظرفیت خوب اقتصادی دارد و با اقتصاد مقاومتی و تاب‌آوری اقتصادی می‌توانیم موفق باشیم در صورتی که خودزنی کنیم.

نائب‌رییس اتاق ایران با اشاره به این‌که ۲۰۰ دارنده کارت بازرگانی در لرستان فعال هستند و عمده صادرات لرستان محصولات پتروشیمی است، اضافه کرد: در لرستان بیش‌از ۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی به‌معنای عام داریم و طبق بررسی‌ها کمتر از ۶ درصد مازاد محصولات کشاورزی ما صادر می‌شود و هدف ما افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به این‌که بنادر خشک مستلزم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اضافه کرد: یکی‌از نکات ضروری برای توسعه صادرات لرستان، آموزش‌های تخصصی است در حوزه خبرنگاران و رسانه نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha