جشنواره «یار و یادگار» به ایستگاه یازدهم رسید
کد خبر: 3878388
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

جشنواره «یار و یادگار» به ایستگاه یازدهم رسید

یازدهمین دوره جشنواره ادبی «یار و یادگار» با موضوعات ویژه گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیداحمد خمینی، پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آرمان فلسطین و معامله‌ ننگین قرن برگزار می‌شود.

جشنواره «یار و یادگار» به ایستگاه یازدهم رسیدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، جشنواره ادبی «یار و یادگار» اعتلای اندیشه‌ها و آرمان‌های روشن امام قلب‌ها را در دستور کار خود قرار داده و اکنون به تعبیر یادگار فرزانه امام(ره)، حضرت آیت الله سیدحسن خمینی، زمان برداشتن گامی نو در ترویج مجدانه و دقیق اندیشه‌های قدسی آن امام بزرگوار فرا رسیده است.

«یازدهمین دوره این جشنواره ادبی با هدف ارائه تصویری نو، پویا، روزآمد و کارآمد به منظور استفاده نسل‌های جوان و نوجوان انقلاب که بسیاری از آن‌ها پس از رحلت امام(ره) پا به دنیا گذاشته‌اند و افزون بر آن، به منظور ارائه روایاتی شاعرانه و عارفانه از رهیافت‌های دینی و عرفانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن عصاره بی‌بدیل عصر، آغاز به فعالیت کرده است.

از موضوعات جشنواره می‌توان به امام و شهادت، امام و جهان اسلام، امام و عدالتخواهی، امام و مبارزه با ظلم، امام و مردم سالاری، امام و تحجرستیزی و امام و وفاق ملی اشاره کرد، همچنین گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی، پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آرمان فلسطین ـ معامله‌ ننگین قرن از موضوعات ویژه این جشنواره به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند تا ۸ اسفندماه به سامانه دبیرخانه همایش مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به آدرس hamayesh.imam-khomeini.ir مراجعه کنند. هر شاعر می‌تواند در هر قالب حداکثر پنج اثر ارسال کند و شعر‌هایی که در دوره‌های قبلی جشنواره یار و یادگار شرکت داده شده‌اند بررسی نخواهند شد.

شاعران شرکت‌کننده در تمام مقاطع سنی و در کلیه قالب‌ها مجاز به شرکت هستند و دبیرخانه جشنواره حق انتشار آثار رسیده را با ذکر نام پدیدآورندگان دارد.

بر اساس این گزارش؛ مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد. 

انتهای پیام
captcha