تکریم شهدای انقلاب اسلامی در ویژه برنامه مهرآیین
کد خبر: 3877763
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

تکریم شهدای انقلاب اسلامی در ویژه برنامه مهرآیین

مدیرمراکز فرهنگی هنری منطقه 18 و رییس فرهنگسرای خاتم(ص) از برگزاری ویژه برنامه «مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی» به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق شهر تهران خبر داد.

تکریم شهدای انقلاب اسلامی در ویژه برنامه مهرآیین

به گزارش ایکنا، روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص)، سید احمد موسوی با بیان اینکه ویژه برنامه مهرآیین از 14 تا 21 بهمن‌ماه، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در بیت معظم 30 شهید در مناطق مختلف پایتخت برگزار شد، افزود: ویژه برنامه مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برنامه های فراگیر و شاخص از بسته برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «من سلیمانی ام» به مناسبت ایام الله دهه فجر در قالب 30 اجرا برگزار شد و طی آن مسئولان و کارکنان فرهنگسراها با حضور در منزل خانواده شهدای انقلاب از آنان دلجویی و تقدیر کردند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مهرآیین در فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 عهده‌دار شناسایی شهدای منتخب و هماهنگی برای حضور در منزل آنان بود، اظهار کرد: شهدای منتخب در این طرح، از شهدای انقلاب در بحبوحه مبارزات انقلابی در سال 57 و یا شهدای ترورهای کور منافقین در سال‌های نخستین انقلاب بودند. نگاهی به زندگی و نحوه شهادت این شهدا که برخی از آنان از شهدای شاخص هستند گویای رفتار مبارزاتی و انقلابی آنان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی است. در واقع این شهدا با یک رویکرد هدفمند انتخاب شدند و آشنایی با زندگی و شهادت آنان می‌تواند الگویی برای نسل جوان جامعه باشد.

موسوی افزود: در اجرای این برنامه با حضور در بیت شهدای معظم انقلاب ضمن ادای احترام و نثار فاتحه به روح مطهر شهیدان، با اهداء گل و شیرینی، تصویرنقاشی شده شهید، لوح تقدیر و هدایایی دیگر از خانواده مکرم آن مبارزان انقلابی دلجویی و تجلیل شد.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 در باره اجرای ویژه برنامه مهر آیین در این منطقه گفت: با توجه به وجود خانواده بسیاری از شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم در منطقه 18، همراهی خانواده‌های شهدا و هم چنین نهادهای منطقه‌ای در اجرای این برنامه بسیار مطلوب بود.

وی ادامه داد: روز 17 بهمن دیدار و دلجویی از خانواده شهید مناف کوه زارع از شهدای ترور را برگزار کردیم و از مادر و خواهر این شهید بزرگوار تجلیل شد. شهید مناف کوه زارع متولد 1342 در اجرای فرمان امام امت مبنی بر بسیج ارتش 20 میلیونی و تشکیل هسته‌های اولیه مقاومت در پایگاه قدس به صفوف رزمندگان بسیجی پیوست و سرانجام در تاریخ دوم شهریور 1360 در حالی‌که به همراه یکی از همرزمانش سوار بر موتورسیکلت از جاده قدیم کرج می‌گذشت، از پشت سر هدف گلوله‌های کینه توزانه دو تن از منافقین تروریست قرار گرفت و در جریان این سوء قصد ناجوانمردانه، همرزمش مجروح و وی در حالی که 18 بهار بیشتر از عمر کوتاه ولی پربارش نمی‌گذشت، به شهادت رسید. هم چنین ویژه برنامه «مهرآیین»، شنبه 19 بهمن درمنزل شهید حسینعلی عابدینی و یک‌شنبه 20 بهمن در منزل شهید نورمراد بختیاری از شهدای انقلاب 57 ساکن در منطقه 18 برگزار شد و مسئولان فرهنگی و شهرداری در این برنامه‌ها حضور داشتند.

مشارکت معنوی شهروندان

موسوی با بیان اینکه برگزاری این ویژه برنامه در سایر مناطق نیز با حضور دلگرم کننده مسئولان همراه بود افزود: حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق همچون رییس بنیاد شهید منطقه 14 و هم چنین بسیج و شهرداری‌های مناطق به همراه مشارکت معنوی شهروندان در ایام دهه فجر حال و هوایی خاص به اجرای برنامه مهرآیین داد و موجب شادی دل خانواده‌های معظم شهدا شد و آنان دانستند که حتی پس از گذشت بیش از چهل سال یاد و خاطره شهدای آنان زنده و جاوید است و فراموش نشده‌اند.

به گفته رییس فرهنگسرای خاتم(ص) ویژه برنامه مهرآیین چند سالی است با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

استقبال خانواده شهدا

وی با تأکید بر لزوم حضور اثربخش و دلگرم کننده در میان خانواده شهدا تصریح کرد: استقبال خانواده معظم شهدا از اجرای این طرح نشان از ضرورت اجرا و استمرار چنین برنامه‌هایی برای آشنایی با سبک زندگی شهدا و تداوم راه آنان است.

یادآور می‌شود، دبیرخانه ویژه برنامه مهرآیین در فرهنگسرای خاتم(ص) واقع در بوستان لواسانی منطقه 18 با شماره 66207068 آماده پاسخگویی به شهروندان است.

 

انتهای پیام
captcha