نمایش تجهیزات جنگی داعش در موزه انقلاب / تندیس سردار سلیمانی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3877536
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
سردار جعفری خبرداد:

نمایش تجهیزات جنگی داعش در موزه انقلاب / تندیس سردار سلیمانی رونمایی می‌شود

مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست خبری صبح امروز، 20 بهمن‌ماه، از برپایی نمایشگاهی از تجهیزات و ادوات جنگی داعش در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و گفت: تندیس سردار سلیمانی نیز همزمان با افتتاح این نمایشگاه، رونمایی خواهد شد.

نمایش تجهیزات جنگی داعش در موزه انقلاب/ تندیس سردار سلیمانی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز ۲۰ بهمن ماه در نشست خبری برگزاری نمایشگاه جبهه مقاومت و پایان حکومت داعش با گرامیداشت ایام دهه فجر و چهلمین روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش گفت: مقاومت بحثی راهبردی است و اگر در حال حاضر در شرایط امنیت کامل به سر می‌بریم مدیون مجاهدت‌های عزیزانی هستیم که جان خود را فدا کردند تا هم در جبهه داخلی و هم بین‌المللی امنیت ایجاد شود.

وی افزود: اگر شهید سلیمانی به عنوان پیش قراول این میدان و ایثارگری‌های مدافعان حرم نبود، به امنیت امروز نمی‌رسیدیم، اکنون داعش دیگر وجود ندارد و بخش اعظم جغرافیای سوریه و عراق در اختیار این کشورهاست و این توفیق را باید یک عنایت و معجزه الهی بدانیم و به وجود مدافعان حرم ببالیم.

سردار جعفری ادامه داد: از یک سال گذشته درصدد برآمدیم تا در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بازنمایی مقاومت، مصادیق آن را در داخل و خارج از مرز‌های کشورمان را به نمایش بگذاریم و در این زمینه جلسات متعددی را با سردار سلیمانی داشتیم که دستورات لازم را صادر کردند و بیش از ۴۰ جلسه با کارشناسان و فرماندهان میدانی برگزار کردیم که منجر به فراهم شدن مقدمات موزه مقاومت و پایان حکومت داعش شد.

وی در ادامه گفت: به همین منظور، بخشی از تجهیزات و ادوات جنگی و نظامی داعش، کتاب‌های انحرافی، میز شکنجه و ... را به داخل کشور انتقال دادیم تا مردم از نزدیک با اهداف و انگیزه‌های آن‌ها آشنا شوند. 

افتتاح نمایشگاه مقاومت از دهم اسفند

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه فاز اول هر موزه به نمایشگاه اختصاص می‌یابد تا متناسب با آن، طراحی و معماری آن انجام شود، یادآور شد: هفته‌ای که سردار سلیمانی به شهادت رسید، قرار بود از نمایشگاه بازدید کنند و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند تا این نمایشگاه همزمان با دهه فجر افتتاح شود، اما به دلیل شهادت ایشان، این نمایشگاه از دهم اسفندماه به طور رسمی افتتاح می‌شود و تا دهم فروردین سال آینده ادامه می‌یابد. بازدید از این نمایشگاه از دهم اسفند تا پایان همین ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ به صورت رایگان خواهد بود.

سردار جعفری گفت: به رسم قدردانی از سردار شهید سلیمانی، مجموعه موزه و سراسرنما(پانوراما) به نام وی نامگذاری شده و همزمان با افتتاح نمایشگاه، تابلوی این مجموعه و تندیس سردار سلیمانی رونمایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخشی از موزه مقاومت به کشورهایی مانند لبنان، سوریه، یمن، عراق، بحرین، افغانستان، افریقا و بوسنی هرزگوین اختصاص می‌یابد و ایستادگی‌ها و مقاومت مردم این کشورها در غرفه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین غرفه عتبات عالیات به نمایش توسعه این مکان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

سردار جعفری در ادامه درباره نمایش پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی در موزه مقاومت بیان کرد: برخی از قطعات لاشه پهپاد گلوبال هاوک در عمق صدمتری آب‌های سرزمینی یافت شده است که این بخش‌ها مربوط به قطعات راهبردی و هایتک پهپاد است و قابل ارائه در نمایشگاه نیست، از این رو پهپادهایی که تاکنون به غنیمت گرفته شده در موزه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین پهپادهای ساخت ایران در موزه ابابیل در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: موزه زنان و دفاع مقدس، موزه تهران در دفاع مقدس و موزه کودک به زودی افتتاح می‌شود و در تلاشیم تا هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که امام خمینی (ره) از فرانسه به ایران آمد را در موزه «پرواز انقلاب» در دهه فجر آتی نمایش دهیم.

ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال آغاز دفاع مقدس

سردار جعفری در ادامه از اجرای ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال آغاز دفاع مقدس در سال آینده خبر داد و گفت: ستاد مرکزی این ویژه‌برنامه‌ها ذیل شورای سیاستگذاری و با مسئولیت ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده و قرار است در استان‌ها نیز ستاد‌های استانی تشکیل شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین از ساخت سریال شهید علی صیاد شیرازی خبر داد و گفت: این سریال الف تا پایان سال ۹۹ آماده پخش می‌‎شود که تهیه کننده آن محمدرضا شفیعی، نگارش فیلمنامه بر عهده فرهاد توحیدی و مشاور فیلمنامه محسن مؤمنی شریف است و سریال در ۵۰ قسمت ساخته خواهد شد.

نرگس معدنی‌پور معاون فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در ادامه از اجرای ۴۱ ویژه‌برنامه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: فردا نمایشگاه عکس دوران انقلاب با ۵۰ اثر از میشل ستبون، عکاس فرانسوی در گالری فکه واقع در موزه انقلاب افتتاح و سال آینده کتاب این عکس‌ها چاپ می‌شود.

انتهای پیام
captcha