سردار سلیمانی از نگاه یک روزنامه‌نگار ایتالیایی
کد خبر: 3877062
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

سردار سلیمانی از نگاه یک روزنامه‌نگار ایتالیایی

روزنامه‌نگار ایتالیایی با اشاره به مجاهدت‌های سردار سلیمانی در دفاع از مسیحیان منطقه در برابر داعش، اظهار کرد: ژنرال سیمون با چشمانی اشکبار گفت که نه تنها من بلکه همه اهالی و مردمان شهر‌های مسیحی‌نشین ادلب و حماء دیدند که هیچ کدام از کشور‌های غربی و هم‌کیشانمان به دادمان نرسیدند و این سربازان شیعه بودند که از ما در برابر تروریست‌های جبهةالنصره دفاع کردند.

سباستیانو کاپوتو خبرنگار ایتالیایی

سباستیانو کاپوتو، خبرنگار ایتالیایی و رئیس مؤسسه حمایت از مسیحیان خاورمیانه، در گفت‌وگو با ایکنا، به تحلیل رشادت‌های سردار سلیمانی و تحولات پس از شهادت سردار سلیمانی پرداخت و بیان کرد: حمله هوایی ایران به پایگاه‌های آمریکایی را در تلویزیون ایتالیا بیان کردم. این حمله نرم نبود و اگر نگاه ماهواره‌ای به پایگاه عین‌الاسد داشته باشیم، می‌بینیم که حملات دقیقی بوده است.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که حملات موشکی ایران دقیق بوده و ایران موشک‌های بالستیک و دوربرد دارد و می‌تواند به تمامی پایگاه‌های آمریکا در آن ناحیه حمله کند، این پیام روشنی از ایران به امریکا بود.

کاپوتو در مورد شهید سلیمانی اظهار کرد: من یک ایتالیایی کاتولیک هستم، نظرم و احساسم با شما کاملاً متفاوت است؛ نمی‌خواهم یک حامی آقای سلیمانی یا فعال در این زمینه به نظر برسم و فقط آنچه هست را به عنوان حقیقت می‌گویم، پس این سخنان نظرات من در مورد ایشان و حقایقی است که درباره این شخصیت جهانی وجود دارد. سردار سلیمانی و جبهه مقاومت از مردم سوریه و عراق و حتی از مسیحیان منطقه در برابر داعش دفاع کرد و کمک کرد تا مردم در سرزمین‌شان بمانند و زندگی کنند.

 


  • بیشتر بخوانید:

ایتالیایی‌ها حاج قاسم را به عنوان یک فرمانده شجاع و صلح‌طلب می‌شناسند

 

خبرنگاری مسیحی از اروپا در پیاده‌روی اربعین + عکس


وی تصریح کرد: در این منطقه حضور داشتم؛ حجم ترس و وحشت انبوه بود و به گونه‌ای که انگار ربوده شده باشم، از نزدیکی ویرانی را احساس و درک کرده‌ام، در سال ۲۰۱۸ در حلب بودم و روز‌های بسیار ترسناکی بود؛ روز‌هایی که شادی در آن وجود خارجی نداشت و وحشت به معنای حقیقی حاکم بود.

این فعال رسانه در پاسخ به اینکه آیا سپهبد سلیمانی را دیده است یا خاطره‌ای از حضور او در جبهه سوریه دارد، گفت: در شهر ادلب و حماء که هنوز هم برخی نقاط آنان در حال درگیری است؛ ۶ روستا که ۱۰۰ درصد آنان مسیحی ارتدوکس و برخی نقاط آن ۵۰ درصد مسلمان هستند، در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از سوی تروریست‌ها محاصره شده‌اند، این شهر‌ها تا دمشق دو ساعت فاصله دارند، وقتی در سال ۲۰۱۸ به این شهر‌ها رفتم با ژنرال سیمون که یک مسیحی ارتدوکس بود ملاقاتی چندساعته داشتم که مطالب مفید و ارزشمندی را از رشادت‌های شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

وی گفت: ژنرال سیمون گفت که در آن زمان که نبرد سختی در این شهر‌ها داشتیم و جبهةالنصره از همه جهت به ما حمله و پاتک می‌زد، تماس‌های مکرری با مقامات نظامی و سران قبایل مختلف گرفتیم که به کمک ما بیایند، یک روز دیدم تلفن زنگ خورد و وقتی با مخاطب پشت گوشی صحبت کردم، گفت: ژنرال سلیمانی هستم و پشت در هستم، در را باز کنید. بعد از ورود ژنرال سلیمانی جلسه‌ای به مدت ۵ ساعت با ایشان داشتم و پس از بستن تفاهم‌نامه‌ای، جوانان ارتدوکس، نیرو‌های مقاومت و حزب‌الله را جمع کرد و یگانی نظامی را تشکیل داد و توانست نیرو‌های منسجم نظامی را برای مقابله با جبهة‌النصرة و تفکری‌ها سازماندهی کند.

این خبرنگار ایتالیایی ادامه داد: ژنرال سیمون با چشمانی اشکبار گفت که نه تنها من، بلکه همه اهالی و مردمان شهر‌های مسیحی‌نشین ادلب و حماء دیدند که هیچ کدام از کشور‌های غربی و هم‌کیشانمان به دادمان نرسیدند و این سربازان شیعه بودند که از ما در برابر تروریست‌های جبهةالنصره دفاع کردند. وقتی در ژوئن ۲۰۱۴ داعش به موصل رسید، اولین حرکت اشغال روستا‌های مسیحی‌نشین بود.

وی افزود: وقتی فرمان آیت‌الله سیستانی مبنی بر تشکیل حشدالشعبی برای حمایت از مسیحیان منطقه موصل صادر شد، همه می‌دانستند که جبهه مقاومت، حشدالشعبی و سردار سلیمانی به کمک آنان می‌آیند و این اتفاق مهم نیز رخ داد و نکته مهم این است که بسیاری از جوانان مسیحی به حشدالشعبی پیوستند و خانواده آنان از این حرکت استقبال و حمایت کردند. در واقع شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس با خونشان این جبهه مقاومت را آبیاری کردند و روح تازه‌ای بر آن دمیدند، اتفاقی که آمریکا تصورش را نمی‌کرد. 

سباستیانو کاپوتو خبرنگار ایتالیایی

سباتیانو کاپوتو با بیان اینکه در عصر رسانه و ارتباطات به سهولت با فیلتر به شبکه‌های مجازی دسترسی داریم، اظهار کرد: در دوران حضورم در سوریه و عراق سعی کردم به عنوان یک بی‌طرف تریبونی برای جبهه مقاومت و مردم مظلوم سوریه و عراق باشم. در آن روز‌ها من همه گزارش‌ها و برداشت‌های تصویری‌ام را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردم تا مردم آزادانه آن را ببیند و خودشان قضاوت کنند. در دنیایی که غول‌های رسانه‌ای هدفمند آنچه را می‌خواهند به خورد انسان می‌دهند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آزادانه مطالب را به افکار عمومی برساند.

وی اضافه کرد: در طول این سال‌ها سعی کردم مطالب مربوط به جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن یعنی ترویست‌های بی‌رحم داعشی و النصرة را صادقانه برای همه مردم جهان مخابره کنم و وقتی مظلومیت هم‌‌کیشانم را در سوریه، عراق و سایر مناطق خاورمیانه دیدم اقدام به تأسیس مؤسسه حمایت از مسیحیان خاورمیانه کردم تا در حد بضاعت حرفه‌ای که دارم از آنان حمایت کنم.

خبرنگار ایتالیایی تصریح کرد: در طول این مدت و شناختی که از حاج قاسم سلیمانی پیدا کردم، متوجه شدم ایشان فرماندهی آرام، متکی به حمایت‌های رهبرش، مظلوم، خاکی و رفیق همه جبهه مقاومت بود و در جایگاهی که ایشان فرمانده بود و می‌توانست روی صندلی بنشیند و مدیریت و طراحی جبهه مقاومت را داشته باشد، در خط مقدم بود و در کنار همه سربازانش از حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کرد و با کودکان یتیم همدردی می‌کرد و آنان را در آغوش می‌کشید. نقطه‌ای در سوریه و عراق نبود که پس از آزادی حرف از سردار سلیمانی، حزب‌الله، جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله خامنه‌ای نباشد. مردم مظلوم این مناطق تا آخر حیات خود را مدیون رشادت‌های این فرمانده شجاع ایران و جبهه مقاومت می‌دانند.

گفت‌وگو از اکبر پوستچیان

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۲:۲۳
0
0
ایران بعد از 13 دی 98 خیلی چیزها کم دارد
مثل فرزندی دلسوز، مثل سربازی شجاع ،‌مثل مردی کامل
captcha