کاندیداها قوانین انتخاباتی را رعایت کنند
کد خبر: 3875832
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

کاندیداها قوانین انتخاباتی را رعایت کنند

گروه اجتماعی ــ دادستان مرکز لرستان با تأکید بر ضرورت رعایت قانون از طرف داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: لازم است که کاندیداها در ایام تبلیغات، قانون را رعایت کنند.

کاندیداها قوانین انتخاباتی را رعایت کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، سعید رازانی، دادستان استان، شنبه، 12 بهمن‎ماه، در همایش توجیهی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خرم‎آباد در سخنانی با تأکید بر ضرورت رعایت قانون از طرف داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: لازم است که کاندیداها در ایام تبلیغات، قانون را رعایت کنند.

وی با تأکید بر این‌که براساس قانون هرگونه دیوارنویسی و راه انداختن کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است، عنوان کرد: شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی، مکان‌های مناسب ثابت و سیار برای انجام کار تبلیغاتی کاندیداها تعیین کنند.

رازانی با بیان این‌که براساس قانون نوشتن و ارسال مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، تبلیغ علیه نامزدهای دیگر و … تخلف است، عنوان کرد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی خارج از زمان قانونی، نیز تخلف محسوب می‌شود.

دادستان مرکز لرستان با بیان این‌که از هم‎اکنون برخی‌ کاندیداها دیوارنویسی را شروع کرده‌اند، ادامه داد: دیوارنویسی حتی در زمان تبلیغات مجاز، خلاف قانون است و این در حالی‌ است که برخی داوطلبان از هم‌اکنون اقدام به این‌کار می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که کاندیداها از راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی جلوگیری کنند، افزود: خیابان‌ها به اندازه کافی تنگ و باریک هستند، تعدادی از پُل‌ها نیز در جریان سیلاب تخریب شدند و اگر قرار باشد کاروان‌های تبلیغاتی کاندیداها را هم در سطح شهر داشته باشیم، ترافیک شهر قفل می‌شود.

رازانی با بیان این‌که کاندیداها در روز اخذ رأی، جلوی شعب اخذ رأی تجمع ایجاد نکنند، گفت: همچنین کاندیداها از انجام تبلیغات در جلوی شعب اخذ رأی جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha