اجرای طرح «حضور ۱۰۰۰ سردار در ۱۰۰۰ نماز جمعه کشور»
کد خبر: 3874493
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
شورای فرهنگ عمومی ازنا خواستار شد:

اجرای طرح «حضور ۱۰۰۰ سردار در ۱۰۰۰ نماز جمعه کشور»

گروه اجتماعی ــ شورای فرهنگ عمومی ازنا خواستار اجرای طرح «حضور ۱۰۰۰ سردار در ۱۰۰۰ نماز جمعه کشور» طی دهه فجر به‌مناسبت چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی شد.

اجرای طرح «حضور ۱۰۰۰ سردار در ۱۰۰۰ نماز جمعه کشور»به گزارش ایکنا از لرستان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا که روز گذشته، 6 بهمن‌ماه در دفتر امام جمعه شهرستان ازنا برگزار شد، طرح «حضور هزار سردار در هزار نماز جمعه کشور» از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سپهوند، امام جمعه شهرستان ازنا مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سپهوند، امام جمعه شهرستان ازنا در این نشست با تأکید بر استفاده از هم‌افزایی تشکیلاتی در افزایش فرهنگ عمومی پیشنهاد حضور یک‌هزار سردار در هزار نماز جمعه کشور را به‌مناسبت چهلم سردار سلیمانی مطرح کرد.

وی افزود: مسئولان ازنا همراه با مردم در سه شب ایام فاطمیه در مصلی این شهر در اقامه نماز، روضه و عزاداری شرکت‌ کنند و پاسخگوی مسائل مختلف شوند.

محمد لک، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا با بیان این‌که شواری فرهنگ عمومی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیری در بخش فرهنگ یک جامعه است، گفت: سعی ما بر این است که جلسات شورای فرهنگ عمومی به‌صورت مستمر برگزار شود که در این راستا تا پایان سال‌جاری پنج جلسه دیگر با موضوعات مطرح شده که به اطلاع اعضای رسانده می‌شود، برگزار شود.

محمدی‌نژاد، فرماندار شهرستان ازنا که در این نشست حضور داشت خواستار پیگیری مسائل شهدا در حوزه‌های روستایی و شهری شد و گفت: علاوه‌بر این در حوزه فرهنگی ظرفیت خوبی به‌عنوان خانواده، سازگاری و مسائل اجتماعی ایجاد شده و  قسمتی از کارهای این حوزه به امور جوانان، اعتلای جایگاه خانواده و زن اختصاص می‌یابد.

وی افزود: آماده همکاری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام فاطمیه هستیم و امیدواریم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی همه سلیقه‌ها حضور یافته و مردم نیز پای کار باشند.

فرماندار اضافه کرد: مسائلی که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح می‌شود برگرفته از خرده فرهنگ‌هایی است که فرهنگ عمومی یک شهرستان را تشکیل می‌دهد و کمک به ساختن یک فرهنگ ایده‌آل و جامع می‌کند.

وی با اشاره به مراسمات ایام فاطمیه و دهه فجر،عنوان کرد: در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم چگونه همه مردم حضور پیدا کردند و همه متوجه خدمت این شهید شدند لذا در دهه فجر نیز باید کاری کنیم مردم را پای کار بیاوریم و تنها به حضور مسئولان اکتفا نکنیم.

محمدی‎نژاد افزود: باید طرف پاسخ ما سؤال مردم باشد همه دستگاه‌ها، بسیج، نیروی انتظامی، دهیاری ها شوراها همت کنند که انتخابات نیاز به شور ومشارکت حداکثری مردم دارد.

حجت‌الاسلام بنیادی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ازنا نیز در این جلسه، با تسلیت ایام فاطمیه درباره شهید سلیمانی و کتاب بچه‌های حاج قاسم که در زمان حیات ایشان نوشته شده نکاتی بیان کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب وظیفه دشمن‌شناسی، کسب اطلاع از برنامه‌های دشمن و خنثی کردن آن‌ها را برای مردم تبیین کرد و با اعلام وضعیت نه جنگ و نه مذاکره نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام
captcha