هدف‌گذاری ۵ ساله ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش
کد خبر: 3874273
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

هدف‌گذاری ۵ ساله ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

گروه فرهنگی ــ معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به این‌که این ستاد تنها ستادی است که دارای برنامه‌ریزی پنج‌ساله مدون است، اظهار کرد: ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش داشتند.

هدف‌گذاری ۵ ساله ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، امروز، 6 بهمن در کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: سابقه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش به شکل سازماندهی شده به ۱۴ سال پیش برمی‌گردد.

وی با ذکر این مطلب که این کمیته در استان‌ها متشکل‌از یازده نفر است به عضویت نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیرکل آموزش و پرورش و معاون پرورشی آموزش و پرورش، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و مدیر حوزه‌های علمیه استان در این کمیته اشاره کرد و گفت: این ستاد تنها ستادی است که دارای دو رئیس و برنامه مدون ۵ ساله است.

درودی با اشاره به این‌که تفاهم‌‌نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش به امضای وزیر آموزش و پرورش و رئیس حوزه‌های علمیه می‌رسد، خاطرنشان کرد: مستند بالادستی این تفاهم‌نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است.

نقش تربیتی آموزه‌های قرآنی در بیانیه گام دوم انقلاب

معاون ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، افزود: قبل از انقلاب ما سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نداشتیم به‌طوری‌که برنامه‌ریزی حوزه تربیت ما توسط فرانسه صورت می‌گرفت و کتب درسی ما قبل‌از انقلاب توسط آمریکا به چاپ می‌رسید.

وی با ذکر این مطلب که در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش تربیتی آموزه‌های قرآنی تاکید شده است، اضافه کرد: پیگیری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش پیگیری سند رسول‌الله است چراکه قرآن به‌عنوان الگوی تربیتی در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

درودی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان باید در طراز حیات طیبه تربیت شوند، خاطرنشان کرد: حیات طیبه یعنی دانش‌آموز ما بداند سلام کردن برای سلامت روح است.

مشارکت ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین

معاون ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این‌که ۶۰۰ محقق در گردآوری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش داشتند، خاطرنشان کرد: در محیط آموزشی از ساحت رقابتی به مشارکتی برسیم.

وی با ذکر این مطلب که بحث آموزش و پرورش در لرستان باید اولویت باشد و مصلی‌های نماز جمعه آن بتوانند آموزش و پرورش در اولویت قرار دهند، افزود: در حوزه مهد کودک و پیش‌دبستانی روحانیونی که بتواند در حوزه آموزش کمک کند کم هستند این در حالی‌است که آسیب‌های حوزه مهد کودک و پیش‌دبستانی باید احصا شوند.

درودی با تأکید بر فراهم شدن فضای پاک مدارس و ممنوعیت ورود موبایل به مدارس، به کار ابتکاری لرستان برگزاری مسابقه خلاصه‌نویسی خطبه‌های نماز جمعه توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کمیته‌ همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید برنامه‌نویسی شود و این برنامه‌نویسی توسط نخبگان دانشگاه فرهنگیان و طلاب طرح امین انجام شود.

انتهای پیام
captcha