آرزوی حافظ روشندل الیگودرزی برای یادگیری مفاهیم قرآن
کد خبر: 3873485
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

آرزوی حافظ روشندل الیگودرزی برای یادگیری مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ زهراسادات حسینی، حافظ کل قرآن است که طی هفت سال با وجود بی‎بهره بودن از نعمت بینایی موفق به حفظ کل قرآن شده و اکنون آرزو دارد با داشتن یک دستگاه دیجیتالی قرآن الذکر حافظین در زمینه مفاهیم قرآن نیز کار کند.

آرزوی حافظ روشندل الیگودرزی برای یادگیری مفاهیم قرآن/زهرا و ليلا سادات حسينی دو خواهر روشندل اليگودرزی هستند كه با وجود بی‌بهره بودن از نعمت بينايی، توانسته‌اند با علاقه‌ای كه به قرآن‌ كريم داشته‌اند، حافظ كل قرآن شوند.

زهراسادات در گفت‌‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که  حفظ قرآن را به‌خاطر علاقه‌ای که به قرآن داشته از سنین نوجوانی با گوش دادن به نوارهای قرآنی و با کمترین امکانات و تجهیزات آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر موفق به حفظ کل قرآن شده‌ام و توانسته‌ام مدرک دکترای قرآن را از طریق دارالقرآن‌الکریم خونسار گلپایگان دریافت کنم.

این حافظ روشندل الیگودرزی که تحصیلات خود را در نهضت سوادآموزی ادامه داده است، بیان کرد: به‌خاطر نداشتن مربی و استاد، قرآن را از روی نوار و با ضبط صوت حفظ کردم و این کار هفت سال به طول انجامید.

وی آموزنده‌ترین آیه قرآن برای خود را آیه 28 سوره مبارکه رعد «الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» ذکر کرد و ادامه داد: اینکه خدای متعال در این آیه می‎فرماید: «آگاه باش كه با ياد خدا دل‌ها آرامش مى‏‌يابد» به من آرامش و قوت قلب می‎دهد.

وی افزود: وقتی یک کودک بودم همواره به تلاوت آیات قرآن که قبل از اذان از تلویزیون پخش می‎شد گوش می‎دادم به‌ویژه شنیدن تلاوت سوره مبارکه «تکاثر» که چندین روز پشت سر هم از تلویزیون پخش می‌‏شد بسیار برایم لذت‌بخش بود و من هم این سوره را با تلاوت تلویزیون در ذهنم مرور می‎کردم و همین علاقه باعث شد قدم در مسیر حفظ قرآن بگذارم.

کسب صدها رتبه برتر مسابقات قرآنی

این حافظ روشندل الیگودرزی با گله‌مندی از عدم حمایت مسئولان قرآنی از فعالان قرآنی، گفت: من آرزو دارم در زمینه مفاهیم قرآن نیز کار کنم ولی کلاس‌های آموزش مفاهیم در شهر ما کم است و من هم با توجه به شرایطی که دارم برایم سخت است در کلاس‌های قرآن حضور یابم، در این راستا از اوقاف شهرستان خواستم دستگاه دیجیتالی قرآن الذکر حافظین را برایم تهیه کنند که متأسفانه در این خصوص اقدامی انجام نگرفت.

زهراسادات گفت: من آمادگی دارم در زمینه آموزش حفظ قرآن به قرآن‌آموزان روشندل به همان روش‌های ساده‌ای که خودم و خواهرم لیلاسادات به‌کار گرفتیم، فعالیت کنم.

این حافظ قرآن الیگودرزی در رابطه‌ با مقام‌های کسب شده خودش نیز افزود: من در طول این سال‌ها 55 مقام استانی در رشته حفظ کل قرآن در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در مسابقات اوقاف کسب کرده‌ام. در مسابقات قرآن بسیج نیز 15 رتبه اول کسب کرده‌ام و در مسابقات قرآن ویژه روشندلان نیز که به‌همت سازمان بهزیستی برگزار می‎شود تاکنون رتبه‌های برتر بسیاری را کسب کرده‌ام.

وی با اشاره وجود مشکلات زیادی که فعالان قرآنی به‌ویژه روشندلان از نظر کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی، نبود اساتید باتجربه قرآنی و عدم برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن در رشته‌های تفسیر و مفاهیم با آن مواجه هستند، خواستار حمایت مسئولان قرآنی از جامعه قرآنی به‌ویژه در شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار شد.

انتهای پیام
captcha