استفاده از گویش‌های محلی در برنامه‌های صدا و سیمای لرستان
کد خبر: 3873137
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

استفاده از گویش‌های محلی در برنامه‌های صدا و سیمای لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل صدا و سیمای لرستان با تأکید بر حفظ هویت شبکه استانی، گفت: راهبرد اصلی ما استفاده از همه گویش‌های محلی استان در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان است.

استفاده از گویش‌های محلی در برنامه‌های صدا و سیمای لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی صدا و سیمای لرستان، در نشست هیئت اندیشه‌ورزی بسیج اساتید دانشگاه‌های استان با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز لرستان که دوشنبه، سی‌ام دی در صدا و سیمای لرستان برگزار شد، راهکارهای نحوه پرداختن به گویش‌های لری، لکی، بروجردی و بختیاری در برنامه‌های شبکه استانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان، گفت: گویش‌ها و زبان‌ها هم فرهنگ و تمدن و هم آیینه تمای‌نمای فرهنگ‌ها و تمدن‌ها هستند.

وی با بیان این‌که میراث کهن را از طریق زبان و گویش‌ها می‌توان بیان  کرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد، افزود: صدا و سیما به‌عنوان یک رسانه ملی به این قومیت‌ها و گویش‌های محلی توجه و اهتمام ویژه داشته باشد.

در ادامه علی‌رضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان نیز با تأکید برحفظ هویت شبکه استانی، تثبیت گونه‌های زبانی و معرفی غنای فرهنگی آن‌ها با هدف حفظ هویت فرهنگی استان را مأموریت و رسالت صدا و سیمای مرکز لرستان برشمرد و گفت: راهبرد اصلی ما استفاده از همه گونه‌های زبانی در استان و دیده شدن و شنیده شدن همه مردم در رسانه استانی است.

انتهای پیام
captcha