شناسایی ۵۸۱ کودک کار در لرستان
کد خبر: 3872023
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

شناسایی ۵۸۱ کودک کار در لرستان

گروه اجتماعی ــ معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان با اشاره به شناسایی ۴۹ کودک خیابانی و ساماندهی آنان در مراکز شبانه‌روزی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۸۱ کودک کار در لرستان شناسایی شده است.

شناسایی ۵۸۱ کودک کار در لرستانبه گزارش ایکنا، به‌نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی لرستان، سلمان کریمیان، معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان اظهارکرد: از ۵۸۱ کودک کار شناسایی شده در استان از ابتدای امسال تاکنون، ۲۶.۷۷ درصد به دست‌فروشی، ۱۰.۷۴ درصد به پادویی، ۷.۸۱ درصد به وزن‌کشی با ترازو و ۱۵ درصد کارهای زباله‌گردانی، شیشه‌پاک‌کنی، واکس و... مشغول هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد کودکان کار شناسایی شده در لرستان مذکر بوده و بین ۶ تا ۱۴ سال سن دارند و معادل ۸۳.۶ درصد هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان با بیان این‌که بیشترین علت حضور کودک در خیابان نیاز مالی بوده و معادل ۲۸.۶۹ درصد گزارش شده است، اضافه کرد: ۸۶.۶۴ درصد کودکان شناسایی شده عموماً دارای خانواده هستند و همراه خانواده خود یا پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۴۳.۹۷ درصد کودکان در مقاطع ابتدایی، ۳۴.۵۳ درصد در مقطع راهنمایی و ۲۱.۱۷ درصد مشغول تحصیل و ۰.۳۴ درصد بی‌سواد هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان با بیان این‌که ۸۹.۲۵ درصد کودکان شناسایی شده از نظر جسمانی سالم و ۱۰.۷۵ درصد معلول یا بیمار هستند، افزود: ۶۰.۵۸ درصد کودکان دارای سرپرستِ خانوار بیکار یا از کار افتاده هستند.

کریمیان با بیان این‌که ۹۴.۱۳ درصد از کودکان شناسایی شده در مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌های استان سکونت دارند، گفت: ۴۹ کودک خیابانی شناسایی و در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی لرستان ساماندهی شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان بیان کرد: هم‌اکنون سه مرکز روزانه و یک مرکز شبانه‌روزی بهزیستی استان مشغول ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد هستند و با توجه به فراوانی کودکان شناسایی شده در این دو شهرستان این مراکز دائر هستند.

انتهای پیام
captcha