فرهنگ کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای نهادینه شود
کد خبر: 3871813
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

فرهنگ کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای نهادینه شود

گروه اجتماعی ــ معاون استانداری لرستان با تأکید بر این‌که باید فرهنگ کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در استان نهادینه شود، گفت: ستاد گیاهان دارویی و گلخانه‌ای نیز با حضور بخش خصوصی و دولتی در استان تشکیل شده است.

فرهنگ کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای نهادینه شودبه گزارش ایکنا از لرستان، اسد عبدالهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان امروز، بیست و پنجم دی‌ماه در نشست ستاد توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای لرستان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان این‌که شرایط استان لرستان برای کشت گیاهان دارویی به‌ لحاظ آب و هوا و نیروی انسانی مناسب است، بیان کرد: ۲۱ درصد کل صادرات استان مربوط به محصولات کشاورزی است.

وی با بیان این‌که خوشه گیاهان دارویی در استان ایجاد شده است، اضافه کرد: ستاد گیاهان دارویی و گلخانه‌ای نیز با حضور بخش خصوصی و دولتی برای کاربرد بیشتر این مهم در استان تشکیل شده است.

عبدالهی با تأکید بر این‌که باید فرهنگ کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در استان نهادینه شود تا به اهداف ترسیم شده خود برسیم، گفت: متراکم‌ترین و متمرکزترین باغات انار را در کوهدشت داریم؛ در گذشته پرورش ماهی در استان نداشتیم اما امروز ماهیان سردآبی را پا به پای استان‌های شمالی تولید می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که لازم است کشت گیاهان دارویی در استان به یک برند تبدیل شود، افزود: باید در تولید محصولات گیاهان دارویی سیستمی کار شده و برداشت، فرآوری و جنبه‌های بسته‌بندی و فروش آن‌ها نیز به‌صورت علمی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از تدوین  طرح جامع گیاهان دارویی توسط منابع طبیعی استان خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون شرکت کشت و صنعت، جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی لرستان در تولید گیاهان دارویی در استان فعالیت دارد که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین کشاورزان و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان برای بازاریابی و فروش کشت گیاهان دارویی امضا شده است.

انتهای پیام
captcha