68 مدرسه بروجرد؛ مجری طرح «یاری‎گران زندگی»
کد خبر: 3870161
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

68 مدرسه بروجرد؛ مجری طرح «یاری‎گران زندگی»

گروه اجتماعی ــ مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: طرح «یاری‎گران زندگی» در گام اول در 68 مدرسه بروجرد اجرا می‎شود و امید است تا سال 1400 بتوانیم این طرح را در تمام مدارس شهر و روستا اجرا کنیم.

68 مدرسه بروجرد؛ مجری طرح «یاری‎گران زندگی»به گزارش ایکنا، محمد مهرافزون، مدیر آموزش و پرورش بروجرد، سه‎شنبه، هفدهم دی‎ماه، در مراسم طرح «یاری‌گران زندگی» در بروجرد، گفت: طرح «یاری‌گران زندگی» بستری مناسب برای شناسایی و پیشگیری از مواد مخدر است.

وی با اشاره به اجرای طرح یاری‎گران زندگی در سه سطح آگاه‌سازی، ترویج فرهنگ و پیشگیری و شناسایی، افزود: برای اجرای این طرح مدارسی انتخاب شده‎اند که بیشتر در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر هستند و هدف از این طرح توانمندسازی دانش‎آموزان و اولیاء برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مهرافزون ادامه داد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر عزم ملی و محلی می‌طلبد و همه دستگاه‌های اجرایی برای ریشه کن کردن و کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر باید همت و تلاش کنند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد با بیان این‌که آموزش و پرورش به‎عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی نقش بسزایی در اقدامات پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر دارد، گفت: طرح «یاری‎گران زندگی» بستری مناسب برای شناسایی و پیشگیری از مواد مخدر بوده و هدف آن در مدارس پیشگیری و کاهش سوءمصرف مواد مخدر است.

مهرافزون با اشاره به این‎که در طرح «یاری‎گران زندگی» معلمان، مربیان، دانش‎آموزان و دست‎اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با تولید فکر نقش اساسی در شناسایی و کاهش مواد مخدر دارند، عنوان کرد: برای اجرای این طرح باید از کارشناسان، مشاوران، کارشناسان نیروی انتظامی و دست‎اندرکاران آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به این‌که تشکل‌های دانش‎آموزی، بسیج و شورای دانش‎آموزی و پیشگامان نقش مهمی در شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، اظهار کرد: این طرح در گام اول در 68 مدرسه بروجرد اجرا می‎شود و امید است تا سال 1400 بتوانیم این طرح را در تمام مدارس شهر و روستا اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha