فرهنگ‌سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس
کد خبر: 3865581
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

فرهنگ‌سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فراخوان جشنواره «نوجوان سالم» گفت: نوجوانان و جوانان جامعه مورد هجوم انواع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مواد مخدر قرار گرفته‌اند، به همین منظور اشاعه فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

رونمایی پوستر نهمین جشنواره «نوجوان سالم» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌اله مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان امروز شنبه، سی‌ام آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر نهمین جشنواره «نوجوان سالم» در لرستان با بیان این‌که  نهمین جشنواره نوجوان سالم در تمامی مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استانی و کشوری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند آثار خود را  به واحد آموزشی (معاونان و مربیان پرورشی) تحویل دهند.

وی افزود: گسترش نهضت پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پُرخطر، شناسایی ظرفیت‌‌ها و قابلیت‌های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، معرفی دستاوردها و ابتکارات در مدارس و شناسایی و معرفی الگوهای موفق آموزش پیشگیری به کودکان و نوجوانان از اهداف این جشنواره است.

مؤمنی اضافه کرد: نوجوانان و جوانان جامعه مورد هجوم انواع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مواد خانمان‌سوز مخدر قرار گرفته‌اند، به همین منظور اشاعه فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: علاوه‌بر جشنواره نوجوان سالم، بسته‌های آموزشی فرهنگی، پوستر هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، کتاب پیشگیری از اعتیاد، کتابچه‌ها و پیش آزمون طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی مدارس در سطح استان چاپ و بین مدارس توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha