نقش لرستان در جنگ تحمیلی به نسل جوان معرفی شود
کد خبر: 3863578
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

نقش لرستان در جنگ تحمیلی به نسل جوان معرفی شود

گروه فرهنگی ــ امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر لزوم توجه به احداث باغ موزه دفاع مقدس لرستان، گفت: وظیفه همه ما و مراکز نظامی این است که نقش لرستان در جنگ را در قالب هنر، نمایشنامه، رمان یا تئاتر را به نسل جوان معرفی کنیم.

نقش لرستان در جنگ تحمیلی به نسل جوان معرفی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد چهارشنبه، بیستم آذر در دیدار با مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و کارکنان این اداره‌کل، اظهارکرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود یک انقلابی که هدف آن تقویت انسان‌هاست. در طول تاریخ کسانی از انبیا، اولیا و صالحین و صدیقین و شهدا در مسیری بودند که بار امانت الهی را به سر منزل مقصود برساند.

وی با بیان این‌که طبیعی است همیشه در مقابل مأموریت اولیای الهی و انبیا الهی، یک افراد شیطان صفتی در مقابل آن‌ها مقاومت کنند تا در برنامه آن‌ها خلل ایجاد شود، افزود: شهدا در راه صدیقین افرادی هستند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و صالحین آن‌هایی هستند که پرچم را از شهدا گرفتند و الان پرچم‌دار راه شهدا هستند و مجموعه‌ای مانند اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در حقیقت همان صالحینی هستند که پرچم پُرافتخار شهدا را بدست گرفتند و تلاش می‌کنید که راه شهیدان که همان پیروی از انبیا الهی و ادامه راه صدیقین است را ادامه دهند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطر‌نشان کرد: وظیفه همه ما و مراکز نظامی این است که به نسل جوان نقش استان لرستان در جنگ را نشان دهیم، چه در قالب هنر، نمایشنامه، رمان یا تئاتر و هویت را به نسل جوان منتقل کنیم و موزه دفاع مقدس را به یاری خدا در جایگاه شایسته خود قرار بدهیم.

وی افزود: خرم‌آباد مرکز مهم دین‌داری و انقلابی‌گری است با این تدبیر باید نخبگان را جذب کنیم و هویت و جایگاهشان را نشان دهیم. جوانان را مراقبت کنیم و با آن‌ها گرم بگیریم، اینهایی که متدین و انقلابی هستند کاری کنیم که به‌صورت تثبیت شده در همان جایگاه و مسیر بمانند آن‌هایی هم که این‌گونه نیستند با محبت جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha