تدریس ۲ درس خارج فقه در حوزه علمیه کمالیه خرم‎آباد
کد خبر: 3863378
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

تدریس ۲ درس خارج فقه در حوزه علمیه کمالیه خرم‎آباد

گروه فرهنگی ــ سرپرست حوزه علمیه لرستان با اشاره به برگزاری دو درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد، گفت: درس خارج فقه آیت‌الله صادقی و آیت‌الله نیازی در حوزه علمیه کمالیه تدریس می‌شود.

۲ درس خارج فقه حوزه علمیه کمالیهحجت‌الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که ۸۳ طلبه از پایه‌های تحصیلی سطح ۷ تا سطح ۱۰ حوزه علمیه کمالیه به تحصیل علوم دینی می‌پردازند، بیان کرد: درس خارج فقه آیت‌الله صادقی و آیت‌الله نیازی با حضور ۵۰ طلبه در حوزه علمیه کمالیه برگزار می‌شود.

وی بر لزوم حضور فعال طلاب در درس خارج فقه تأکید کرد و یادآور شد: دروس خارج از فقه موجب می‌شود تا مسیر هدایت را بهتر شناخته و منحرف نشویم کمااینکه درس خارج فقه از گذشته مرسوم بوده و باید با قوت ادامه پیدا کند.

تحصیل ۴۰ طلبه لرستانی در قالب سفیران هدایت

موسوی در خصوص آمار طلاب مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه لرستان گفت: در حوزه علمیه رضویه ۱۱۶ طلبه و در حوزه علمیه صادقیه نیز ۱۱۵ طلبه به تحصیل علوم دینی مشغول هستند؛ این در حالی‌است که مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ۴۰ طلبه در قالب سفیران هدایت تحصیل می‌کنند که پس از اتمام درس جهت تبلیغ دین به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که تمام عمر طلبه در خدمت اشاعه فرهنگ غنی اسلام است، بر لزوم توجه بیشتر به حوزه‌های علمیه استان لرستان تأکید کرد و ادامه داد: تمام حوزه‌های علمیه استان لرستان از کادر علمی و اداری مجرب برخوردار هستند.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه لرستان در بخش آقایان دارای ۱۳ مدرسه است، گفت: برنامه‌های این مدارس در سه بخش آموزش، تهذیب و پژوهش انجام می‌شود این در حالی‌است که حوزه پژوهش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه کار پژوهشی موجب اثرگذاری و کارآمدی بیشتر حوزه‌های علمیه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha