اجرای طرح ملی «حامی‌یابی» در مدارس لرستان
کد خبر: 3863364
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

اجرای طرح ملی «حامی‌یابی» در مدارس لرستان

گروه اجتماعی ــ کمیته امداد لرستان برای حمایت از ایتام، نیازمند جذب ۲۵ هزار حامی جدید است که در این راستا طرح ملی «حامی‎یابی» در مدارس این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی «حامی‌یابی» در مدارس لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، با همکاری و مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان و با حضور مدیران و معاونان پرورشی مدارس شهرستان خرم‌آباد همایش توجیهی طرح ملی حامی‌یابی برگزار شد.

رضا زینی‎وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این همایش، گفت: در آیات و روایات اسلامی نسبت به امور مردم و توجه به قشر ضعیف، تأکید فراوان شده است و لازم است کار خیر و نوع‌دوستی به‌عنوان یک فرهنگ، ترویج شود و این  وظیفه شرعی، انسانی و اجتماعی ماست که به هم‌نوعان خود و نیازمندان اهتمام جدی داشته باشیم؛ زیرا آن‌چه برای ما باقی می‌ماند همین دستگیری و کمکی است که انجام  می‌دهیم.

وی با اشاره به نامه 54 نهج‌البلاغه امام علی(ع) به مالک اشتر، افزود: در این نامه مولای متقیان بعد از برشمردن وظایف اقشار جامعه با مهربانی به مالک توصیه می‌فرماید: قلبت را از مهر و مساعدت و لطف مردم پُر کن و با آنان با ملایمت برخورد کن.

زینی‌وندمقدم ادامه داد: نگاه جامعه به شما معلمان نگاه ویژه‌ای است و وظیفه ما به‌عنوان کارکنان ستادی فراهم آوردن و تدارک زمینه مناسب برای فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس است و اصل رسالت آموزش و پرورش توسط معلمان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: یکی‌از طرح‌هایی که با همکاری کمیته امداد برای کمک به ایتام و محرومان، انجام می‌شود طرح ملی «حامی‌یابی» است که در این طرح، نسبت به جذب حامی برای ایتام اقدام می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و تأکید بر انجام رسالت اصلی یعنی تعلیم و تربیت توسط فرهنگیان، اظهار کرد: در آستانه انتخابات، وظیفه ما تشویق و ترغیب مردم به حضور پُرشور در صحنه انتخابات است.

زینی‌وند مقدم اضافه کرد: تنها عرصه‌ای که حضور تک‌تک مردم در آن ثبت و ضبط می‌شود، انتخابات است و مشارکت مردم در این موضوع مشروعیت بخشیدن به نظام است و کیفیت انتخابات در چهل سال اخیر نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران، به بهترین شکل مظهر دموکراسی و مردم‌سالاری است.

کمیته امداد نیازمند جذب 25 هزار حامی جدید است

در ادامه جاسم محمدی‎فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ضمن تقدیر از آموزش‌وپرورش لرستان، گفت: هدف از این طرح اکرام ایتام هست، در حال حاضر حدود 10 هزار کودک بی‌سرپرست و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که ضرورت دارد به‌منظور پوشش بهتر 25 هزار حامی جدید جذب این طرح شوند که آموزش و پرورش به‌عنوان زمینه مناسب می‌تواند در نهادینه کردن کار خیر پیشتاز باشد.

انتهای پیام
captcha