حمایت ۲۰ هزار حامی از ایتام لرستان
کد خبر: 3863307
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

حمایت ۲۰ هزار حامی از ایتام لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این‌که ۱۰ هزار کودک یتیم تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد حمایت می‌کنند.

حمایت ۲۰ هزار حامی از ایتام لرستانجاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که ۱۰ هزار کودک یتیم و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد لرستان قرار دارند، گفت: فرزندانی که در قالب طرح محسنین تعریف می‌شوند کودکانی هستند که سرپرست دارند اما خانواده قادر به فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی برای آنان نیست.

وی با بیان این‌که در طول چند سال گدشته ۲۰ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد لرستان حمایت کردند، اضافه کرد: با اجرای طرح ملی حامیان ایتام در سطح کشور برنامه اضافه شدن یک میلیون برای ایتام هدف‌گذاری شده است که سهم لرستان جذب ۲۵ هزار حامی جدید است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه حمایت‌های ۲۰ هزار حامی جدید، حجم زیادی از مشکلات ایتام و فرزندان محسنین را کاهش خواهد داد، اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های خاص درصدد جذب ۲۰ هزار حامی از لرستان تا پایان سال هستیم تا این حامیان برای کمک به ایتام استان و طرح محسنین مشارکت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم تقویت مشارکت مردم در مددرسانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد لرستان تأکید کرد و گفت: طی یک سال اخیر فرآیند شناسایی و ارائه خدمات به افراد آسیب‌پذیر و سرپرست بیمار در قالب قانون تبصره ۱۴ بودجه به تعداد ۲۳ هزار خانوار انجام‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد به نقش اجتماعی مردم در حمایت از نیازمندان اشاره و تأکید کرد: مردم خیراندیش می‌توانند با شماره‌گیری #۰۶۶*۸۸۷۷* نسبت به واریز کمک‌های نقدی در کمک به هم استانی‌های نیازمند مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha