بانک اطلاعاتی طلاب لرستانی تهیه شود
کد خبر: 3863140
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

بانک اطلاعاتی طلاب لرستانی تهیه شود

گروه فرهنگی ــ مدیر حوزه کمالیه خرم‎آباد با تأکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از طلاب لرستان، گفت: دشمن‌شناسی، پایبندی به اصول و عدم کوتاهی در مقابله با توطئه‌ها از وظایف حوزه‌های علمیه به‌شمار می‌رود.

بانک اطلاعاتی طلاب لرستان تهیه شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله حیات‌الغیب، مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد امروز سه‌شنبه، نوزدهم آذر در مراسم دیدار حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد با طلاب مدرسه علمیه کمالیه خرم‎آباد، گفت: عدالت به‌معنای راستین برعهده حوزه علمیه است، این در حالی‌است که دشمن‌شناسی، پایبندی به اصول و عدم کوتاهی در مقابله با توطئه‌ها از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه به‌شمار می‌رود.

وی با ذکر این مطلب که بازخوانی صادقانه نقصان‌های حال و گذشته برعهده حوزه‌های علمیه است، ادامه داد: باید مبانی دینی را از حوزه‌ها فرا گرفت این در حالی‌است که پیوند روحانیت با سیاست، رسالت حوزه‌های علمیه است.

حیات‌الغیب با اشاره به این‌که حاشیه‌نشین شدن حوزه‌های علمیه به حذف انقلاب می‌انجامد، اضافه کرد: حکومت اسلامی حکومت فقه و فقاهت و ارزش‌های دینی است.

مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم‎آباد با تأکید بر این‌که برخی‌ها می‌خواهند افرادی را به مجلس بفرستند که درصدد مقابله با فقاهت هستند به دفاع حوزه علمیه از عملکرد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: در بُعد معنویت در اخلاق باید بیشتر کار کنیم این در حالی‌است که توجه به معیشت طلبه‌ها و تقویت پژوهش در حوزه‌های علمیه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر به‌کارگیری طلاب متناسب با توان و ظرفیت آنان اشاره کرد و با تأکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از طلاب لرستان، بیان کرد: ثبات شغلی اساتید کادر و مدیران از دیگر مشکلات حوزه‌های علمیه استان است که باید با تدبیر و همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برای آن راهکاری اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha