آرمان‌های انقلاب به گفتمان عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3862727
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

آرمان‌های انقلاب به گفتمان عمومی تبدیل شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با تأکید بر تبدیل آرمان‌های انقلاب به گفتمان عمومی، گفت: با استفاده از راهیان‌نور و یادمان‌های شهدای گمنام، عناصر فرهنگی دفاع مقدس برای آحاد جامعه متجلی شود.

آرمان‌های انقلاب به گفتمان عمومی تبدیل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، یک‎شنبه، هفدهم آذرماه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران لرستان در خرم‎آباد برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌ها و مؤلفه‌های جهان اجتماعی دفاع مقدس، گفت: جهان اجتماعی دفاع مقدس نشئت گرفته از جهان اجتماعی توحیدی است؛ ازاین رو  بیشترین شباهت را به جامعه آرمانی اسلام داشت.

وی افزود: اگر می‌خواهیم قدرت ملی تقویت، بازدارندگی دفاعی ایجاد و مشکلات امروزی برطرف شود، بایستی با استفاده از فناوری‌های راهیان نور و یادمان‌های شهدای گمنام عناصر فرهنگی جهان اجتماعی دفاع مقدس برای آحاد جامعه متجلی شود.

ناصرپور ادامه داد: از ویژگی‌های جهان اجتماعی می‌توان به حاکمیت نوعی زندگی اجتماعی نظام‌مند، همچنین تحقق پدیده‌های مختلف، پیوند مستمر بین اعضا، وجود اعضا و عناصر، تحقق آن بر اساس اراده و اختیار کنشگران، مقبول بودن این نظام اجتماعی و وجود لایه‌های مختلف در دفاع مقدس اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شرط بهره‌مندی از جهان اجتماعی دفاع مقدس، تعیین آن محتوای فرهنگی به زبان علمی، باور همه به سرمایه بودن دفاع مقدس، باور به وجود دشمن، تبدیل آرمان‌های انقلاب به گفتمان عمومی، تقویت روحیه ولایت‌مداری، زنده نگه داشتن یاد شهدا، فراگیرشدن معارف بنیادین در جامعه، گسترش نمادهای دینی در جامعه و حضور فراگیر روحانیت در همه عرصه‌هاست.

ناصرپور با بیان این‌که به یقین بدون همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تا تحقق کامل آن فاصله بسیاری است، بیان کرد: با شناختی که از جهان اجتماعی دفاع مقدس پیدا می‌کنیم امکان عبور از هر بحرانی فراهم می‌شود و در حوزه امنیت فرهنگی این وظیفه سنگین و با اهمیت به عهده بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha