مشکل مالکیت اراضی برخی بقاع متبرکه با بنیاد علوی مرتفع شود
کد خبر: 3862411
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مشکل مالکیت اراضی برخی بقاع متبرکه با بنیاد علوی مرتفع شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خواستار رفع مشکل با بنیاد علوی درباره مالکیت اراضی برخی بقاع متبرکه شد.

مشکل مالکیت اراضی برخی بقاع متبرکه با بنیاد علوی مرتفع شودبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری امروز 16 آذرماه در جلسه کارگروه ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه، این استان بیشترین سند مالکیت موقوفات را در سطح کشور کسب کرده است، اظهار کرد: سنددار کردن اراضی وقفی بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان مازندران از نظر دارا بودن رقبات موقوفات رتبه برتر کشور را دارد، افزود: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب تثبیت مالکیت وقف می‌شود و از این رو از هرگونه تجاوز موقوفه‌خواران جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با قدردانی از اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای صدور اسناد مالکیت موقوفات، تصریح کرد: سنددار کردن اراضی وقفی در استان نیازمند همت جهادی کارکنان ادارات اوقاف و ثبت است.

وی افزود: هنگام اخذ سند مالکیت بقاع متبرکه اعلام می‌شود، زمین بعضی از آستان مقدس امامزاده جزو اراضی بنیاد علوی است در حالی که قدمت یک امامزاده به چندصد سال قبل مربوط می‌شود و لازم است این مشکل برطرف شود.

در ادامه عباس‌علی زارع تیله‌نویی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، با اعلام آمادگی برای تسریع در روند صدور اسناد مالکیت موقوفات استان، گفت: تثبیت موقوفات یک امر مهم و ضروری است و این اقدام را بر اساس قانون و مسائل شرعی وقف انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha