شورای عالی مسجد در همدان تشکیل شود
کد خبر: 3862360
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

شورای عالی مسجد در همدان تشکیل شود

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر تشکیل مرکز جامعی که تمام فعالیت‌های مسجد در آن مدیریت شود، بیان کرد: باید شورای عالی مسجد در استان تشکیل شود که تمام برنامه‌ریزی‌های مسجد در آنجا مدیریت شود و کانون نیز ذیل آن باشد.

شورای عالی مسجد در استان تشکیل شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، شنبه 16 آذر ماه نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان همدان، اظهار کرد: از اهمیت مسجد همان بس که اولین پایگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اسلام است.
وی ترویج فرهنگ اسلامی را در گرو توجه به مساجد دانست و افزود: با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جوار مساجد هستند در بازسازی فرهنگی مسجد تاثیرگذاری و نقش مهمی دارند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ادامه داد: امیدواریم این جلسات زمینه‌ای را فراهم کند که در احیاگری و آباد کردن مساجد و فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار باشد.
شعبانی با تاکید بر تشکیل مرکز جامعی که تمام فعالیت‌های مسجد در آن مدیریت شود، بیان کرد: باید شورای عالی مسجد در استان تشکیل شود که تمام برنامه‌ریزی‌های مسجد در آنجا مدیریت شود و کانون نیز ذیل آن باشد.
وی بیان کرد: هیأت امنا، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید زیرمجموعه شورای عالی مساجد باشند، این کار برای منسجم کردن تمام فعالیت‌ها ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند به عنوان زبان روز خانواده‌ها در محلات باشند خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در عرصه‌های فرهنگی در مسجد می‌توانند موثر بوده و خیلی از مسائل را حل کنند.
شعبانی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با زبان روز می‌توانند با خانواده‌ها ارتباط بگیرند و در آن محله فعالیت‌های شاخصی در جهت جذب نسل جوان به مساجد انجام دهند.

انتهای پیام
captcha