قشر بصیر دانشجو پرچم مبارزه با جهانخواری را برافراشته است
کد خبر: 3862345
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

قشر بصیر دانشجو پرچم مبارزه با جهانخواری را برافراشته است

گروه سیاست و اقتصاد- قشر بصیر دانشجو بعد از روز 16 آذر سال 32 برای سربلندی ایران عزیز در برابر استکبار جهانی قد علم کرد، پرچم مبارزه با جهانخواری و بیگانه‌دوستی را تاکنون بر فراز دانشگاه افراشته داشته و در بزنگاه‌ها در میدان عمل حضورش را به ثبت رسانیده و گواهش پرچم‌های یاجسین افراشته بر مزار علم‌الهدی‌ها، وزوایی‌ها و هزاران شهید دانشجوست.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در بیانیه‌ای 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفت که متن آن بدین شرح است.
بسم الله الرحمن الرحیم
یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ ﴿المجادله۱۱﴾
«خدا [رتبه] کسانی از شما را که گرویده و کسانی را که دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند و خدا به آنچه می ‏کنید آگاه است».
بعد از آنکه حکومت نالایق قاجار با ناکارآمدی و ناتوانی خود کشور را به ورطه وابستگی محض به غرب و دشمنان و معاهدات شرم‌آور تاریخی و نیز قحطی 1259 خورشیدی رساند و با تبهکاری بریتانیای خبیث نیمی از جمعیت ایران در آن مدت قحطی سه سال به کام مرگ کشیده شد و موجبات حکومت سیاه و دیکتاتوری رضاشاه را فراهم کرد مردم ایران دلخوش به علمایی شدند که سپربلایشان بودند.
8 سال دفاع مقدس فرهنگی مردم ایران با زعامت علما و علیه فرهنگ و دین‌سوزی رضاشاه و برپایی قیام گوهرشاد و مبارزه منفی با کشف حجاب و تیکه‌سوزی و مسجدآزاری شاه پهلوی همگی گوشه‌ای از جهاد آن سال‌های سخت و سیاه است.
پس از دیکتاتور پدر، پسر کم از او نداشت ولی بازهم مردم با حکایت از کاشانی و مصدق صنعت نفت ایران را ملی کردند و امید داشتند که با کوتاه شدن دست انگلیس خبیث شرایط نابسامان شود، امید 200 ساله مردم ایران با اعتماد مصدق به آمریکا و درخواست او برای جل مسائل کشور از آن قدرت نوپا با کودتای 28 مرداد تحت دو عملیات «تی پی آزاکس» ( اولین عملیات قهری براندازی برون مرزی سازمان سیا) و «بداَمن» (عملیات تبلیغی ـ فرهنگی که گروه وسیعی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران و روشنفکران و ده‌ها نشریه و روزنامه را در خدمت داشت) با بازگشت استبداد پهلوی ختم شد و اما اگرچه خواب آشفته دلبستگان به آمریکا و بیگانگان تعبیر نشد و نهضت مردمی را سرکوب کردند، ضمیر بیدار فشر فرهیخته جامعه در خلاء توان خودباوری و اراده معتمدین وقت حماسه آفرید و روزی را در تاریخ کشور به ثبت رساند.
روز دانشجو نماد بیداری، استکبارستیزی و ایمان و یادآور وقتشناسی و بصیرت دانشجویان پاک طینت دشمن‌شناس و حدیث پیامبر بزرگ اسلام که «مومن هیچگاه از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود».
در همین روز بود که خون شهدای دانشجو «آذر شریعت رضوی»، «احمد قندچی» و «مصطفی بزرگ نیا» پیام و سؤالی را به مردم ایران و دنیا مخابره کرد که چرا و چه حکایتی است با اینکه ایرانیان بارها و بارها بر اثر اعتماد بی‌جا به انگلیس خبیث و آمریکای خائن متحمل زیان و استثمار و استعمار شده اند باید به استقبال و التماس به انگلیس و آمریکا بروند.
سؤالی که دانشجویان ظلم‌ستیز بارها و بارها بعد از آن در میدان‌های مختلف پاسخگویش بوده و علمدار بصیرت شده‌اند.
قشر بصیر دانشجو بعد از روز 16 آذر سال 32 برای سربلندی ایران عزیز در برابر استکبار جهانی قد علم کرد، پرچم مبارزه با جهانخواری و بیگانه‌دوستی را تاکنون بر فراز دانشگاه افراشته داشته و در بزنگاه‌ها در میدان عمل حضورش را به ثبت رسانیده و گواهش پرچم‌های یاجسین افراشته بر مزار علم‌الهدی‌ها، وزوایی‌ها و هزاران شهید دانشجوست.
روز دانشجو بر همه دانشجویان آگاه و بصیر مبارک باد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۶:۰۴
0
0
مطلب خوبی نوشته اید اما استکبار با فشار های اقتصادی و رادیو و تلوزیون هایشان مردم ایران را قانع کرده اند که حکومت فاسد است و حرف های زیاد دیگری که دیگر کسی نمی آید تا این حرف ها را بخواند
captcha