مراسم نهال‌کاری در منطقه اناردَر خرم‌آباد
کد خبر: 3862007
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
گزارش تصویری/

مراسم نهال‌کاری در منطقه اناردَر خرم‌آباد

گروه اجتماعی ــ مراسم نهال‌کاری با مشارکت نیروهای مردمی پنجشنبه، چهاردهم آذر در منطقه اناردَر خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، ‌محمدرضا همتی، مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پنج‌شنبه، چهاردهم آذرماه در مراسم روز ملی نهال‌کاری که در منطقه اناردَر خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: رویداد بزرگ نهال‌کاری عمومی برای ایرانی سرسبز، در سراسر کشور آغاز شد.

‌وی با بیان این‌که از ۱۴ آذر این رویداد هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: یکی‌از اهداف سازمان توسعه جنگل و فضای سبز است که با توجه به آلودگی هوا و تغییرات اقلیم و مشکلاتی که در سیل و رسوب‌داری ایجاد محیط با طراوت و جلوگیری از فرسایش، زوال و تخریب جنگل این مهم صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تا پایان سال باید ۳۴ میلیون اصله درخت کشت شود که البته این مهم تا ۴۲ میلیون اصله مشروط بر تأمین اعتبارات آن قابل گسترش است.

وی با بیان این‌که تغییر اقلیم و کاهش بارندگی و کاهش رطوبت و خشکی هوا، توسعه شهرها و میزان آلودگی ناشی از آن‌ها و توسعه صنایع اقلیم در حالت شکننده قرار گرفته است، ادامه داد: اقلیم زاگرس و جنگل‌های بلوط نیز در سال‌های اخیر دچار زوال و خشکیدگی شد که ممکن است تهدید محسوب شود و برای این مهم باید علاوه‌بر حفظ وضعیت موجود، توسعه جنگل‌کاری را در دستور کار قرار داد.

در ادامه این مراسم شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: تا پایان امسال برنامه داریم چهارصد و پنجاه هزار اصله نهال در سطح یک‌هزار و پانصد هکتار در یازده شهرستان لرستان کاشته شود.

انتهای پیام
captcha