جمعیت دانشگاهی کشور از جشنواره قرآنی دانشگاهیان استقبال بیشتری کند
کد خبر: 3861935
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
حجت‌الاسلام کلانتری بیان کرد؛

جمعیت دانشگاهی کشور از جشنواره قرآنی دانشگاهیان استقبال بیشتری کند

گروه مسابقات ــ طی یک سال قریب به 300 هزار دانشجو و استاد در جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان حضور داشتند. قطعاً جمعیت قرآنی دانشگاه‌ها بیش از این است و باید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه‌های آزاد سلامی، پیام نور و علمی کاربردی و دیگر مسئولان همت مضاعفی کنند.

اختتامیه جشنواره ملی دانشجویان سرآغازی برای حرکت های بزرگ قرآن/ تجلیل از عصاره های قرآنی دانشگاه هابه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا از شیراز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی ـ فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در آئین اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که امروز، 14 آذرماه با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی و قاریان و حافظان قرآن در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) به حاضران، گفت: خدا را شاکریم که در چنین روز مبارکی شاهد برگزاری اختتامیه این جشنواره هستیم. امیدوارم برگزاری این مراسم در این مکان مقدس و روز مبارک سرآغازی برای همت بیشتر و افزون‌تر انس با قرآن و همچنین شکل دادن به تمدن عظیم قرآنی باشد.

دبیر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت کشور ضمن تشکر از مسئولان و حمایت‌کنندگان چون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس و دیگر مسئولان دانشگاهی و استانی، اضافه کرد: تلاش بسیاری برای برپایی این جشنواره شده است. طی یک سال قریب به 300 هزار دانشجو و استاد در این جشنواره حضور داشتند. قطعاً جمعیت قرآنی دانشگاه‌ها بیش از این است و باید وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه‌های آزاد سلامی، پیام نور و علمی و کاربردی و دیگر مسئولان همت مضاعفی کنند، چون در حوزه قرآن هر چه تلاش کنیم، مثمرثمر خواهد بود. امروز در این مکان شریف نیز عصاره قرآنی جمعیت دانشگاهی کشور تجلیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: با وجود همه قدم‌هایی که در حوزه قرآن برداشته شده است اما هنوز با نقطه آرمانی فعالیت‌های قرآنی از حیث تولید علم و پژوهش و سبک زندگی قرآنی فاصله زیادی داریم. قطعاً در پرتو انقلاب اسلامی و دانشگاه‌های تراز اسلامی می‌توان در این حوزه‌ها گام‌های اساسی برداشت. امیدوارم این اختتامیه سرآغازی برای حرکت‌های بزرگ قرآنی در دانشگاه‌ها باشد.

کلانتری افزود: در بخش‌های هنری، ادبی و پژوهشی و در بخش‌های آوایی چون قرائت و حفظ قرآن، دعاخوانی، تواشیح و صحیفه سجادیه و ... دانشجویان گام‌های خوبی برداشته‌اند و در تمام این حوزه‌ها حضور چشمگیر دانشگاهیان کشور را می‌بینیم. امیدوارم این زحمت‌ها ذخیره‌ای برای آخرت ما باشد. همچنین امروز شاهد حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در این محفل قرآنی هستیم که با حضورشان این جلسه را منور کردند. باید با قرآن کریم احد ببندیم که تا پایان عمر در مسیر مستقیم شهدای گرانقدر قدم برمی‌داریم.

وی در پایان از حمایت‌ها و همکاری‌های همه دست‌اندرکاران تشکر کرد و میزبانی این جشنواره را توفیقی برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه برگزار شد. همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان راه پیدا می‌کنند که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha